terarium planter solgt som akvarium planter!

Nå har jeg to ganger på rad kommet hjem med stueplanter fra min lokale zoo, så nå holder jeg på å memoere denne listen
Tja, var det så enkelt? Ser på listen at under "emergent forms" så står flere planter som egner seg utmerket i akvariet, deriblant sverdpanter og papegøyeblad.

Om du har kjøpt en uegnet plante i en zoo butikk er det jo helt enkelt bare å gå tilbake å bytte den. Har de solgt deg feil vare eller rådet deg feil i plantevalg har du kjøpsloven helt på din side.
Raymond Davidsen
Nå har jeg to ganger på rad kommet hjem med stueplanter fra min lokale zoo, så nå holder jeg på å memoere denne listen [URLBLOCK1]

Du skal ikke ta alt du leser på nettet som god fisk, for å si det sånn...
Tok en kikk på den siden, og det er flere akvarieplanter på listen over emergent forms. Slo opp emergent i synonymordboka i word, og fikk blandt annet surfacing som resultat. Regner med at det betyr at disse plantene kan komme til å stikke opp fra vannet.
Det ser jeg stadig vekk i akvariebutikker. De stapper potteplanter, som kan leve en kort stund nedsenket under vann, ned i akvariene og selger dem til intetanende akvarister som senere ikke fatter hvorfor plantene deres alltid råtner vekk...

Mange planter lever jo i områder som jevnlig oversvømmes, og har derfor tilpasset seg til å kunne stå nedsenket i vann over kortere perioder. Men på permanent basis greier de seg ikke. Fredslilje er en slik plante.
Det står et lite symbol på Tropicas etiketter som viser en plante stikkende opp av vannet. Det er bare noen få planter i sortimentet som ikke går under vann
Har ikke funnet noe slikt sybol på mine planter... Selv ikke på Echinodorusen min... og den er på den lista som tidligere er nevnt. -Jeg har forøvrig hatt den under vann i ca 5 måneder, og den har ennå ikke druknet
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap