Matte med Riccia

Er det noen som vet hvor stor en matte med Riccia fluitans (Gaffelmose) er?
De måtte bestille i butikken jeg handler, å da sa de at det var en matte, og at de ikke viste noe om størrelsen....
Er det noe ca fasitsvar?
(Prøver også å få kjøpt her hint hint
De fleste mosene jeg har sett, har vært matter på 5x5cm. Spør gjerne butikken, de kan for alt jeg vet ha større eller mindre matter
5x5 cm til 116,-???
5x5 cm til 116,- I butikk, kan det stemme?
Ja, det kan sikkert stemme det...
Skulle gjerne hadd:)
Oki!
Da kan vi vel stoppe her...
(så lenge ingen her har å selge
Jeg tok sjansen på å bestille noen beger med Riccia fra denne tyske nettbutikken en gang.
Det gikk bra, men ta høyde for at noe ikke tåler transporten. Bestill derfor litt mer enn det du skal ha. Det har man jo strengt tatt råd til når den bare koster mellom 30-35 kr pr kladd der
Jeg fikk dem i flate beger som var teipet igjen, og str på mosekladdene oppi var vel kanskje 6-7 cm i diameter.

Bestill heller i den kjølige årstiden, fremfor den varme. Varmen kverker flere planter enn kulde gjør, ettersom de råtner fort som fy i varmt vær, innestengt i plast o.l.

Selv bestilte jeg fem stk, og hadde masse av den mosen rundt om i karene mine. Men, en del kverket jeg for en tid tilbake siden med en medisin de ikke likte, men nå begynner det å gro seg til igjen heldigvis.

Jeg bruker den utelukkende som flyteplante, og da gror den villig vekk selv i akvarier der jeg aldri gir plantegjødning. En liten "kvist" som har fulgt med over i et kar fra et annet, er nok til at den sprer seg der også.
"[I]Monarator[/I]"
Takk for svaret Mona!
Hvorfor står det ikke Moderator på medlemsnivået ditt?;o)
Karl-Marius Sneisen
Takk for svaret Mona!

Ingen årsak, bare hyggelig

Karl-Marius Sneisen
Hvorfor står det ikke Moderator på medlemsnivået ditt?;o)

Fordi jeg ikke akkurat er kjent for å være Den Store Diplomaten her? *gliz*
Må si jeg beundrer folk som Frank Angell for eksempel, som bevarer roen og smilet uansett hva folk greier å klemme ut av seg

Som litt interessant småsladder kan jeg jo opplyse at da jeg var liten, kalte den ene broren min meg for "Heksa". Dette fordi jeg så ofte ble sinna og da påsto han at jeg så ut som en... heks. Fordi håret mitt strittet akkurat som en *he-he*
(selv om jeg nå er for gammal til at folk tør å kalle meg heks rett opp i fjeset, ser jeg ikke bort fra at noen medlemmer her har tenkt at jeg må være en i blant *knegg*)


Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap