(Hvis jeg har lagt dette under feil forumkategori, kan en moderator evt flytte det for meg?)Karet som skal bli et plantekar er en 250 liter. Eller 160? Vet ikke hvem av de to jeg skal velge
Nå har jeg bestilt planter nettopp, men Co2-settet med gassflaske og alt sammen er kommet i hus for lengst. Det jeg venter på, er i grunnen selve plantene (de er nettopp bestilt), samt at jeg etterbestilte pH-kontroller til Co2-settet. Fant ut at det var mye enklere slik, da er det bare å stille inn ønsket ph-verdi...
Jeg har fått hentelapp fra postkontoret på den nå, så det er bare å hente den.
Jeg fant ut at det melder seg så mange spørsmål og ting jeg lurer på i forbindelse med å starte fra scratch på noe slikt, jeg har ingen peiling på Co2-oppsett i det hele tatt. Greit å samle spørsmålene her etterhvert som de dukker opp
Første spørsmål er:Hvilket Co2-nivå bør man ligge på i et plantekar der man også ønsker å ha noen fisk? (har ikke bestemt meg for hvilke fisk)
Jeg kikket på
AquaBristol.com, og fant den klassiske Co2-tabellen. Men det står jo ikke noe om hva man bør ligge på, eller noen forklaring.
Betyr de grønne rutene i tabellen "BRA!" og de gule "Sånn passe" ?
Andre spørsmål:Er det fint med en kH verdi på 4 hvis jeg vil ha ph 6.7 ?
Jeg har kjøpt en boks på Webzoo med...øh...bikarbonat? som skal heve kH. Så det er i hus.
Når jeg får plantene i hus og skal starte opp dette, så melder det seg nok
en del nye spørsmål...