Gjødning
Inaktiv bruker
Hei.Sist gang jeg var i en zoo og kjøpte noen reker,spurte jeg om hva jeg burde bruke som plantegjødning...Damen sa at alt jeg trengte var en flaske KENT FRESHWATER gjødning.....skulle ha i ca 5-15 ml i uka ved vannskifte......noen som har erfaring med denne gjødningen,og holder det å bare ha dette i vannet(plantene mine er grønne og fine og vokser som f....bare lurer)Tore
Postet 14.02.07 kl 21:36
Ferrogan + Mastergrow
Ferrogan + Mastergrow er uslåelig gjødning. Har et plantekar med alle mulige planter, og alle vokser og trives.
Prøv det...
Prøv det...
Postet 21.03.07 kl 01:20
Thomas VangenFerrogan + Mastergrow er uslåelig gjødning.
Nå, da har du ikke prøvd PMDD :p Ingen over, ingen under osv.
Men nok om det.
Jeg ville nok ikke brukt penger på Kent sin plantenæring; denne mangler viktige ingredienser. Gå heller for TMG og Ferrogan, eller noe kraftigere (PMDD krever litt av deg, denne skal blandes selv, og masse måling av vannet er å anbefale).
Men jeg ser at du skriver at du skulle kjøpe reker; mange rekearter er sensitive for noen av virkestoffene i plantenæring.
Hvilke rekearter er det snakk om?
Postet 21.03.07 kl 19:02
Inaktiv bruker
Hei frank,når du sier det,jeg har hatt noe problemer med rekene mine i akvariet(amanoreker),men ikke med fisken eller plantene. det kan jo hende det har å gjøre med kent plantegjødning....
synes du jeg skal forsøke heller det du skrev,med tanke på at det også kan være bedre for rekene........??
synes du jeg skal forsøke heller det du skrev,med tanke på at det også kan være bedre for rekene........??
Postet 25.03.07 kl 20:09
Endret: 25.03.07 kl 20:10
guppyensynes du jeg skal forsøke heller det du skrev,med tanke på at det også kan være bedre for rekene........??
Der har du jo svaret ditt
Franks forslag er sjeldent dumme, så det er vært et forsøk! Når det gjelder PMDD, bør det nok bo en liten kjemiker i deg (som definitivt ikke bor i meg:P), men gjør det det, kan det jo være morro å prøve det også...
Postet 25.03.07 kl 20:54
Inaktiv bruker
Det bor ikke noen kjemiker i meg,så jeg får nok holde meg til det trygge
men skal ta rådet og bytte plantegjødning....det var folk på i zoo butikken som sa jeg bare MÅTTE ha dette(kent plantegjø),de brukte visst bare kent i sine akvarier...
det skal sies at plantene vokser og er grønne og fine,men vil jo gjerne at de skal ha det optimalt....
vet at det er viktig med jern for plantene,så skal også kjøpe ferrogan....
håper dette ikke påvirker rekene...hva tror dere om det???
og er det noen rekearter som dere vet har høyere toleranse for gjødning...??
men skal ta rådet og bytte plantegjødning....det var folk på i zoo butikken som sa jeg bare MÅTTE ha dette(kent plantegjø),de brukte visst bare kent i sine akvarier...
det skal sies at plantene vokser og er grønne og fine,men vil jo gjerne at de skal ha det optimalt....
vet at det er viktig med jern for plantene,så skal også kjøpe ferrogan....
håper dette ikke påvirker rekene...hva tror dere om det???
og er det noen rekearter som dere vet har høyere toleranse for gjødning...??
Postet 25.03.07 kl 21:03