Rød plante, giftig?

Hei.
Jeg har lyst på noen planter til min 180l som jeg skal starte opp, særlig noen røde.
Men jeg har hørt at de kan være giftige, eller skadelige, er det sant?
Det er jo mange som har røde planter, så det hadde vert litt rart hvis de var giftige.
Men hvis de ikke er det, har dere da noen anbefalinger til meg?
Vet ikke hvor du har denne infoen fra, men jeg kjenner ikke til en eneste plante til akvariene som er giftige for innbyggerne

Det du bør huske på, er at røde planter er ganske kravstore, både med tanke på lys, næring og Co2. Har du forholdene tilrette for at plantene skal forbli røde?
Det vet jeg ikke, det er plass til 3 lysrør i armaturet, det er ett som virker, men jeg skal ha ett til ihvertfall. Jeg har ikke startet det enda, fordi jeg ikke har fått sanden enda, så jeg vet ikke noe særlig.
Pumpen hører til en Juwel Vision 240 el. 260l og er ubrukt.
Jeg tror du trygt kan ha røde planter. De er ikke giftige hvis du ikke spiser de da.

Det finnes veldig mange giftige planter, og noen av stueplantene våre er av de giftigste, som f.eks. Julestjerne. Men de gangene det skjer forgiftninger er det ofte med husdyr og små barn som ikke forstår at man ikke skal tygge på blader.

Du er nok over det stadiet.

Som Frank sier, trenger planter med rødfarge mye lys. Hvis det er slik at det er plass til 3 lysrør i armaturet dit, bør du bruke alle, også av hensyn til grønne planter.
Da har du flere planter å velge i.

Tilfeldig bekjentskap
© Tony Darup
Reklame for plussmedlemskap