Hvor lenge kan plantene overleve uten lys?
Sitter å venter på en forsendelse fra Danmark. Plantene ble sendt derfra for fem dager siden men det flotte postvesenet og tollvesenet i Norge har enda ikke klart å levere den. Ved hjelp av sporingsfunskjonen kan jeg se at pakken nå er i omlastningsterminalen i Stavanger, og det har den vært siden tidlig i morges. Fatter ikke at de ikke har klart å fått den til postkontoret enda.
Regner med at jeg får pakken i morgen, men er styggredd for at det har gått ned og under med plantene etter seks dager i mørket. Forsendelsen består i all hovedsak av:
- Rotala spec. Green
- Rotala rotundifolia
- Eleocharis acicularis
Noen som har synspunkter om hvordan dette kan gå?
Regner med at jeg får pakken i morgen, men er styggredd for at det har gått ned og under med plantene etter seks dager i mørket. Forsendelsen består i all hovedsak av:
- Rotala spec. Green
- Rotala rotundifolia
- Eleocharis acicularis
Noen som har synspunkter om hvordan dette kan gå?
Postet 20.03.07 kl 20:45
Jeg tror det kommer til å gå helt fint.
Jeg har endel erfaring med pakker som har brukt lang tid i postsystemet, og det har gått bra. Har fått planter som har overlevd en og en halv uke i en liten pakke.
De gangene det ikke har gått bra er hvis plantene har vert utsatt for frost, eller det er noensom tror at planter skal sendes i vann på samme måte som man pakker fisk.(har hendt at jeg da har fått "moste" planter.
Noen planter toler jo litt midre også, og jeg har opplevd å få knollplanter der knollen var revet av, men det er jo ike det du er redd for.
Det kan jo hende at de hangler litt, men bare de ikke har vert utsatt for frost,så burde det gå bra.
Jeg har endel erfaring med pakker som har brukt lang tid i postsystemet, og det har gått bra. Har fått planter som har overlevd en og en halv uke i en liten pakke.
De gangene det ikke har gått bra er hvis plantene har vert utsatt for frost, eller det er noensom tror at planter skal sendes i vann på samme måte som man pakker fisk.(har hendt at jeg da har fått "moste" planter.
Noen planter toler jo litt midre også, og jeg har opplevd å få knollplanter der knollen var revet av, men det er jo ike det du er redd for.
Det kan jo hende at de hangler litt, men bare de ikke har vert utsatt for frost,så burde det gå bra.
Postet 20.03.07 kl 21:15
Postet 20.03.07 kl 21:32
Har flere ganger sendt planter, som har tatt i overkant av ei uke å få fra a til b. Det har gått bra hver gang.
Når det er sagt, buser jeg ut av meg litt frustrasjon om Posten her:
De har nå brukt ikke mindre enn 8 dager på å få pakken min fra Tropefisk litt nærmere meg. Er jeg drittheldig, har jeg den i mårra, altså 9 døgn etter at den ble sendt. Helt på trynet, Posten, i disse dager!!
Når det er sagt, buser jeg ut av meg litt frustrasjon om Posten her:
De har nå brukt ikke mindre enn 8 dager på å få pakken min fra Tropefisk litt nærmere meg. Er jeg drittheldig, har jeg den i mårra, altså 9 døgn etter at den ble sendt. Helt på trynet, Posten, i disse dager!!
Postet 21.03.07 kl 19:21
Hvis du har post i butikk, slik som meg, så scanner de ikke inn og/eller mottar post i løpet av dagen, bare om morgenen. Så om pakken er på omlasting (på forus) om morgenen, så får du den ikke før neste dag. Derfor, når jeg har mulighet, så velger jeg hovedpostkontoret som leveringssted, da blir den scanna inn midt på dagen og jeg kan hente den etter jobb. Utålmodig sjel
Postet 21.03.07 kl 19:27
Postet 21.03.07 kl 22:45