Vekser det blomster på anubias barteri "nana"?

Kan det stemme at det vokser blomstrer på en slik plante eller har jeg en annen anubias da??? Tror det kommer en blomst snart opp av denne planten, ser ut som en, en dag eller to til så ser jeg nok om det var et blad eller en blomst.
Ja, Anubias blomstrer ofte under vann. Det er hyggelig, og fint å se på Alle Anubias-artene gjør det fra tid til annen.

Blomsten minner faktisk om Fredsliljens blomst. Den kommer opp med en lang stilk, og i enden sitter et hvit kronblad som er formet som en halv hylse rundt en gulaktig kolbe (der blomsterstøvet sitter når planten blomstrer). Og akkurat som hos Fredsliljen, står blomsten veldig lenge. Etterhvert vil det hvite kronbladet sakte gå fra hvitt og bli grønnlig. Da kan man knipe det av, blomstringen er ferdig.
Faktisk er denne blomsten noe planten bruker for å formere seg. Blomsten er satt sammen av masse frø, som i naturen ville løsnet og blitt transportert med vannbevegelse til ett nytt og spennende gro-sted.
Vet ikke om frøene overlever tarmsystemet til fisk\ fugl, men det kan hende at den formerer seg slik også.

Hos meg er i alle fall disse frøene noe fiskene fort spiser opp, de syntes vist disse er uvanlig gode
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap