Har noen sett denne planten til salgs: Barclaya longifolia ?
Jeg snublet over en utrolig vakker plante på en nettside. Kjente at denne mååå jeg bare skaffe meg på et eller annet vis. Men jeg kan ikke si jeg noengang har sett den i handelen.
Noen som kjenner den igjen og vet om den egentlig er å få kjøpt her til lands i blant? Den var usedvanlig flott, virkelig et blikkfang med sin dyp purpurlilla farge.
Barclaya longifolia
Noen som kjenner den igjen og vet om den egentlig er å få kjøpt her til lands i blant? Den var usedvanlig flott, virkelig et blikkfang med sin dyp purpurlilla farge.
Barclaya longifolia
Postet 29.03.07 kl 01:19
Postet 29.03.07 kl 02:31
Søkte litt på nettet, men ingenting som hadde med akvarieplanter å gjøre på det navnet du oppgir, TiE. Men ved å endre litt på navnet fant jeg det, tror jeg. AquaticMagic, som er en eBay-nettbutikk, kan det stemme?
Via den søket fant jeg en annen link til AquaSpotWorld.com, og der hadde de planten Barclaya longifolia. Det er en amerikansk nettbutikk, og planten koster $ 8.99, noe som er ca 55 kr med dagens kurs (6.14).
Jeg har aldri bestilt planter fra USA, og jeg tror postgangen blir litt for lang for planter derfra. Jeg har bestilt andre ting mange, mange ganger fra USA, bl.a. patchworkstoffer og bøker, men aldri planter. Selv om jeg holder meg under 200 kr slik at plantepakken ikke blir forsinket i tollpost men sklir fort igjennom, vil nok antall dager muligens bli for mange i postgangen. Erfaringsmessig tar det alt fra 4 dager til 14 dager når man bestiller noe fra USA
Får se om jeg finner den i en Europeisk nettbutikk i stedet. Må da være noen som har den.... vel, Google neste!
PS!
Noen som har erfaring med å bestille levende planter fra USA???
Via den søket fant jeg en annen link til AquaSpotWorld.com, og der hadde de planten Barclaya longifolia. Det er en amerikansk nettbutikk, og planten koster $ 8.99, noe som er ca 55 kr med dagens kurs (6.14).
Jeg har aldri bestilt planter fra USA, og jeg tror postgangen blir litt for lang for planter derfra. Jeg har bestilt andre ting mange, mange ganger fra USA, bl.a. patchworkstoffer og bøker, men aldri planter. Selv om jeg holder meg under 200 kr slik at plantepakken ikke blir forsinket i tollpost men sklir fort igjennom, vil nok antall dager muligens bli for mange i postgangen. Erfaringsmessig tar det alt fra 4 dager til 14 dager når man bestiller noe fra USA
Får se om jeg finner den i en Europeisk nettbutikk i stedet. Må da være noen som har den.... vel, Google neste!
PS!
Noen som har erfaring med å bestille levende planter fra USA???
Postet 29.03.07 kl 08:48
Endret: 29.03.07 kl 08:51
Noen som har handlet på eBay før?
Fant planten på eBay.... (hva er det som egentlig ikke finnes der?
Lurer faktisk på å registrere meg og kjøpe noen planter via den selgeren. Positive feedback er 99.5% på selger, som befinner seg i Malaysia og han sender over hele verden.
Hmmm....gruble. Det var mange fantastisk fine mose-typer der også, fra samme selger. Blir helt blank i øya, så mye fint!! Blir helt tullete av inspirasjon og iver jeg her kan man lage mange flotte mosekar!
Har aldri handlet på eBay før. Noen med erfaring derfra? Kan man stole på feedbacken på en såkalt Powerseller?
Lurer faktisk på å registrere meg og kjøpe noen planter via den selgeren. Positive feedback er 99.5% på selger, som befinner seg i Malaysia og han sender over hele verden.
Hmmm....gruble. Det var mange fantastisk fine mose-typer der også, fra samme selger. Blir helt blank i øya, så mye fint!! Blir helt tullete av inspirasjon og iver jeg her kan man lage mange flotte mosekar!
Har aldri handlet på eBay før. Noen med erfaring derfra? Kan man stole på feedbacken på en såkalt Powerseller?
Postet 29.03.07 kl 09:13
Stemmer at det er en Ebay butikk, og at den heter AquaticMagic.
Sorry hvis jeg har satt deg tilverks med å søke deg ihjel;0)
Skal prøve å skrive det riktig neste gang.
Hadde skrevet at det var en Ebay butikk,
men så visket jeg det vekk i god tro at du viste om butikken:P
Varene sendes ifra Singapor, i allefall de pakkene jeg har fått defra.
Ser det er flere fra Norge, som har kjøpt planter der.(kommentarer)
Har også lest noen kommentarer om døde planter derfra,
og de er ikke negativ de heller: dead on arrival but recieved full refund
Så det er ikke så ille, regner med du klarer å si ifra om planten ikke lever
Sorry hvis jeg har satt deg tilverks med å søke deg ihjel;0)
Skal prøve å skrive det riktig neste gang.
Hadde skrevet at det var en Ebay butikk,
men så visket jeg det vekk i god tro at du viste om butikken:P
Varene sendes ifra Singapor, i allefall de pakkene jeg har fått defra.
Ser det er flere fra Norge, som har kjøpt planter der.(kommentarer)
Har også lest noen kommentarer om døde planter derfra,
og de er ikke negativ de heller: dead on arrival but recieved full refund
Så det er ikke så ille, regner med du klarer å si ifra om planten ikke lever
Postet 29.03.07 kl 09:19
Postet 29.03.07 kl 09:25
Noen som har handlet akvarieplanter på eBay?
Vel, det er fristende å prøve... det er virkelig stort utvalg av spennende mosetyper i Asia! Det er åpenbart big business med moser og mose-kar etter at Amano (som jo også er asiat) gjorde sitt inntog innen planteakvarie-verdenen
Fristende å kjøpe noen moser....hmmmm *grubler*
Håper det finnes noen som har prøvd å handle slikt på eBay eller helt fra Asia... fungerer det?
Fristende å kjøpe noen moser....hmmmm *grubler*
Håper det finnes noen som har prøvd å handle slikt på eBay eller helt fra Asia... fungerer det?
Postet 29.03.07 kl 09:29
åååå sikkle
der var det mye good altså .......gleder meg til å flytte til Spania jeg - kanskje de har noen morsomme ting der jeg ikke får her hjemme =)
Postet 29.03.07 kl 10:19
Postet 29.03.07 kl 10:59
Endret: 29.03.07 kl 11:01
Postet 29.03.07 kl 11:11
Postet 29.03.07 kl 11:25
Postet 29.03.07 kl 11:30
Postet 29.03.07 kl 11:42
Postet 29.03.07 kl 12:04
Postet 29.03.07 kl 12:20
Postet 29.03.07 kl 12:29
Postet 29.03.07 kl 12:36
Postet 29.03.07 kl 12:38
Postet 29.03.07 kl 13:07
ai ai ai
TiE[B]Husmusa[/B] Gjett hvilken plante som er på vei derfra til meg? ;0) Samme "undergruppe" som Mona's ønske. Får vel vere litt test kjøper, av planter derfra, for oss jeg da:O)
venter i spenning på bilder =)
Postet 29.03.07 kl 13:15