kjøpt ny plante! javabregne

den var jævlig stygg egentlig men han sa det var masse avleggere på planten.

ja så egentlig det noen røtter og sånt.

skal jeg bare ta disse og plante nedi grusen??

tar et spørsmål til jeg har bare flytende gjødsel fant ut for noen dager siden de trengte noe nedi grusen også??

er dette flytende gjødsel eller ikke??
er dette flytende gjødsel??

hva er da forskjellen på de 2??
og hva er dette??

takk på forhånd.
Jeg får ikke de to linkene dine til å virke.

Javabregner skal ikke plantes ned i grusen. De er rhizomplanter, og de skal bindes fast på steiner og røtter. Der vil de gro fast, og vokse seg store.
De formerer seg med å danne små nye planter fra bladene på morplanten.

Du kan plante de nede i bunnsubstratet også, men da skal du ikke plante rhizomen (den horisontale tykke stengelen) under grus\sand.
Rose U
Jeg får ikke de to linkene dine til å virke.

Amatør- moderator :P

Det er fordi fiskeren glemmer å slette de http' ene som ligger ferdig i "lenke- vinduet".

Den flinke moderatoren har ordnet det nå
jaja men hva er forskjellen på de to som er på linken??

denne
Tropica AquaCare plantesubstrat 5.0 liter.

og denne
Tropica AquaCare PLANT NUTRITION flytende. 250 ml

haha nå så jeg det den nederste står det flytende på hehe, men uansett.

hva er best og trenger jeg begge??

trenger jeg sånn som er i bunn??

eller holder det med flytende?? eller omvendt da.

skjønte ikke den med at ikke alt skulle i bånn så bare masse små røtter jeg når jeg så.
MC Darup
[QUOTE=Rose U]Jeg får ikke de to linkene dine til å virke.

Amatør- moderator :P

Det er fordi fiskeren glemmer å slette de http' ene som ligger ferdig i "lenke- vinduet".

Den flinke moderatoren har ordnet det nå

Pjuhh!! Jammen er det bra at den flinke moderatoren kommer og rydder opp etter amatør-moderatoren

Lærte det nå dah..

Fiskeren: Det kommer veldig an på hvilke planter du skal ha.

Det er nok med flytende hvis du bare har hurtigvoksende stengelplanter,og slike planter som tar opp næring fra vannet.
Hvis du har sverdplanter eller andre planter som tar opp mye næring fra bunnen , så trenger du bunnæring for at ikke disse skal bli stygge og dø.

Det er lurt å kjøpe stiks, eller kuler, og stikke disse ned ved røttene til plantene.

men må jeg ta en sånn kule per plante??

vet ikke helt hva jeg har, noen jeg ikke kan navnet på også. se i profilen min så kan du se.
Er vist fremdeles noen amatører her Begge linkene over går rett til hovedsiden, siden det ikke er hentet ut den særskilde kode for riktig linking.
Dette kan gjøres ved å klikke på "lenke" under kjøp, i "profilen" til hvert enkelt produkt.
Evt kan denne adresse brukes, http://www.tropefisk.no/shop/default.asp?ProductNumber=
der man etter = setter inn produktnummeret selv
Frank Angell
Er vist fremdeles noen amatører her ;) Begge linkene over går rett til hovedsiden, siden det ikke er hentet ut den særskilde kode for riktig linking. Dette kan gjøres ved å klikke på "lenke" under kjøp, i "profilen" til hvert enkelt produkt. Evt kan denne adresse brukes, http://www.tropefisk.no/shop/default.asp?ProductNumber= der man etter = setter inn produktnummeret selv ;)

1
2
ikke kall meg amatør aldri skjekket ut om linkene mine funkerer men der er den hvertfall
fiskeren
[URLBLOCK1] [URLBLOCK2] ikke kall meg amatør aldri skjekket ut om linkene mine funkerer men der er den hvertfall

Hårsår en fredags ettermiddag? Om du ser på innlegget ditt, har dette vært editert etter at du skrev det. Av andre enn deg. Så det er selvsagt ikke deg jeg hintet til, men en intern spøk med andre modder...
Vil nesten komme med en til kommentar; skjekk linkene før du poster
fant ut en fin ting.

de har linker innpå det produktet jeg vil ha hehe.

men frank isteden å komentere hva jeg gjør feil og ikke kan du da ikke bare svare på det jeg lurer på??

hva er forskjellen på de to??

trenger jeg flytende og sånn i grusen??

hva er best??

jeg har: javabregne, anubias, noen jeg ike kan navnet på.
Frank Angell
Så det er selvsagt ikke deg jeg hintet til, men en intern spøk med andre modder... Vil nesten komme med en til kommentar; skjekk linkene før du poster ;)

Jeg sjekket ikke hvor de gikk til nei, bare at de funket.. jeg skjemmes dypt og inderlig og stiller meg ilag med Rose i amatør- kroken.
fiskeren
fant ut en fin ting. de har linker innpå det produktet jeg vil ha hehe. men frank isteden å komentere hva jeg gjør feil og ikke kan du da ikke bare svare på det jeg lurer på?? hva er forskjellen på de to?? trenger jeg flytende og sånn i grusen?? hva er best?? jeg har: javabregne, anubias, noen jeg ike kan navnet på.

Anubias tåler vel en god trøkk, mens javabregne trives best med gjødsel.
Siden javabregne ikke sitter nedi grusen ville jeg satset på flytende gjødsel.

Det er det jeg alltid har brukt, og jeg har ikke planteproblemer.
(Kun med sverdplanter, så jeg får vel kjøpe gjødsel til grusen)

Mengden du skal bruke står i bruksanvisningen som følger med gjødselet.
Som Mc Darup sier at du bør satse på flytende plantegjødning er eg helt enig i.

Har selv Javabregne og bruker Tropica sin flytende plantegjødning og dette fungerer veldig bra, den vokser. Men dette er ikkje en hurtig voksende plante, så dersom en evt har algeproblemer vil ikkje denne planten ta unna algene... (Dette er min erfaring)...

Anubias kan du plante både i sanden og evt på røtter.

Si det sånn at dersom du planter i sanden, vil eg anbefale tabletter til å putte nær planten i sanden. Ved å feste planten over sanden, så anbefales flytende plantegjødning.
har en plante som jeg må ha sånn i grusen for står det i profile til blomsten
greier ikke å utale den men det stod hvertfall det men er den jbl greia best og hvor er det best å sette den tabletten??
Hva som er best av plantenæring er svært vanskeleg å si, siden det er veldig mange ulike meninger her.

Eg har hvertfall vært veldig fornøyd med Tropica sin flytende gjødning, når det gjelder tablett, så vil eg anbefale JBL sitt produkt.

Se link under for produktomtalen som Frank har gjort:

må jeg ha ferropol ved siden av eller holder det med noe annet flytende middel??
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap