Plante i bolle
Postet 23.04.07 kl 16:00
Det første jeg tenkte når jeg så overskrifta di, var ett måltid salat
Det er ytterst få planter som vil kunne passe i bollen din, siden denne er så liten som den er. En del moser kan nok klare seg plassmessig.
Små anubias er også greit i ett så lite miljø, og kanskje noen stenger vasspest eller lignende.
For at plantene skal ha sjangs, må du ha ett lys de kan nyttegjøre seg.
Hvilket, om noe i det hele tatt, er det du har til bollen din?
Det er ytterst få planter som vil kunne passe i bollen din, siden denne er så liten som den er. En del moser kan nok klare seg plassmessig.
Små anubias er også greit i ett så lite miljø, og kanskje noen stenger vasspest eller lignende.
For at plantene skal ha sjangs, må du ha ett lys de kan nyttegjøre seg.
Hvilket, om noe i det hele tatt, er det du har til bollen din?
Postet 23.04.07 kl 19:04
Postet 23.04.07 kl 22:50
Vasspest?
Vasspest er en flott plante. Krever ikke noe særlig lys, og vokser like godt i kvervler når det er lite plass - den kan til og med blomstre!
Ellers kan du jo prøve deg på en gressplen (ligger en artikkel om dette under artikler - om planter).
Jeg har også fått en sverdplante til å vokse seg veldig mye større enn noen ville gjettet i et 10-liters kar, så jeg tror ikke mulighetene er SÅ begrenset.
Ellers kan du jo prøve deg på en gressplen (ligger en artikkel om dette under artikler - om planter).
Jeg har også fått en sverdplante til å vokse seg veldig mye større enn noen ville gjettet i et 10-liters kar, så jeg tror ikke mulighetene er SÅ begrenset.
Postet 23.04.07 kl 23:39
Postet 24.04.07 kl 07:57
Jeg har vasspest akkurat nå, men har lyst på en litt penere plante. Kommer til å skaffe meg større akvarium om et par-tre måneder, så planten kommer nok til å bli flyttet viss den ikke trives. Bør jeg ha noe annet enn bare grus i bunnen? Tenkte helst på å skaffe meg en sverdplante. Når det gjelder lys, så står bollen bare en meter fra et vindu, så den får masse lys utenfra på dagtid.
Postet 24.04.07 kl 16:16