Til de som har Japansk Nøkkerose

Min eldste plante har aldri hatt et navn. Jeg kjøpte den i butikk som "en slags ny lilje som kunne få blomster" - selgeren hadde heller ikke noe navn på den. Nå har jeg imdlertid søkt litt, og funnet ut at det trolig dreier seg om en Japansk Nøkkerose Jeg har ikke noen egne bilder av denne, men det er planten til venstre i 180-literen min.

Er det noen andre som har denne? Noen som har fått den til å blomstre?

(Ingen har så langt registrert denne under sine akvarier, men Rose U har omtalt den i forumet)
Hei
Jeg har denne planten, men den har ikke blomstret hos meg enda, selv om jeg har hatt den lenge, og jeg har gitt den gode forhold.

Jeg synes egentlig ikke at det gjør så mye, da bladene i seg selv er så pene.
Den har en helt spesiell lys grønnfarge, som jeg synes lyser godt opp i akvariet sammen med alle de mørkegrønne.

Den du har ser veldig stor og flott ut. Vi mangler gode bilder i plantebasen av denne, så om du er god til å ta bilder, så hadde det vert fint om du sendte inn noen


Jeg skal ikke påstå at jeg er noe god til å ta bilder, men jeg skal se hva jeg får til - forhåpentligvis allerede i kveld.

Min har også vært veldig stor til tider. Jeg beskjærer den som oftest ved å bare ta vekk blader som begynner å bli slitt, men en håndfull ganger har jeg tatt opp hele planten og klippet av stengelen i bakkant. Da begynner den liksom på nytt igjen, med mye mindre blader, men den vokser jo som bare juling og blir fort stor igjen. En veldig pen og "trivelig" plante!

Noen ganger har den sendt ut en lang stilk med flyteblad på, og da har jeg jo håpet på blomstring - men så langt har det ikke blitt noe av.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap