Sverdplante (eller lignende) plantet i røtter

Plasserte noen røtter i akvariet, og satt noen sverdplante-lignende planter i røttene.
Vil de overleve? Trenger de å stå i grusen?
Edit: Glem det. Si hvilken art du har

Stort sett trenger nok sverdplanter bunnæring dog, så helt isolert fra bunnen tror jeg de fleste typer klarer seg dårlig.
Hmm...

Må nesten ta bilde først, og la noen identifisere. Aner ikke hvilken det er.
Plussmedlem
Javabregner er fine å "plante" på røtter. Dessuten trives de der også.
Det kan jo være "noe sverdplante-lignende"
Kesol
Hmm... Må nesten ta bilde først, og la noen identifisere. Aner ikke hvilken det er. :)

Det må du, ta bilde, altså, for de fleste sverdplanter trenger å stå i grus.
Javabregne og anubias er godt egnede til å sette på røtter. Andre også...
Her er bildene.

Det er 2 forskjellige bilder, sysn den eene ligner på en sverdplante. Den andre er vel strengt tatt ikke det. Men hva heter de?

Skal sannsynligvis selge alle disse plantene mine, og tette igjen karet med gaffelmose og siamensis. Kan anubias plantes i røtter? Noes spesielt jeg trenger å vite om dem?
Den øverste kan se ut som Echinodorus 'rubin', synes jeg. En sverdplante-variant altså.

Felles for Echinodorus er at de liker å ha føttene i noe næringsrikt, da blir de penest. De tåler ofte det meste, men de blir jo skrantete og pinglete om de ikke får den næringen de trenger.
Jeg ville derfor plantet den du har der i bunnlaget, og stukket til den noe næringstabletter. F.eks. er Echinodorus begeistret for [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=893&HKatID=]Lateritkuler[/URL], som er en spesiell tørket, rød og porøs leire med høyt innhold av jern.



[External Image]
Anubias fåes ofte ferdig festet på røtter i butikken.
Hm. Ok. Takk for hjelpen.

Tror disse skal ut (har ikke plass til noe på bunnen), og noen anubias skal evt. inn om jeg savner noe på røttene.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap