Fiskene mine spiser planter

Hei!

Jeg har et problem med at noen av mine store fisker spiser opp plantene mine. Jeg prøver å fore med grøntfor, litt hver dag, men det ser ikke ut til at det hjelper.

Noen som har gode råd?
Hvilke fisker er det du har?
Fisk...
Jeg er veldig usikker på hva de fiskene mine heter. Tror det er en cichlide. Men noe mer enn det aner jeg ikke. (Ikke mer enn at de er oransje, men svart stripe på langs. De skifter av og til farge mot brunt og får striper på tvers også. Spennende.) ellers har jeg noen sverddragere og platy og noen scarlarer samt en kampfisk.
Er nok ikke lett og svare på når jeg ikke vet hva slag værstingfiskene mine er, men...
Grunnen til at jeg spør, er at enkelte fisk er planteetere. De har planter som den naturlige kosten i naturen.

Du kan jo brøve å fore med grønsaker, som brokoli blomkål, agurk, erter osv men er det fisk som skal ha grønt i kosten, så vil de nok smake på de spiselige plantene du har i karet.

Jeg vet ikke hvilken fisk den orange er, men scalarer er ikke ekte planteetere, selv om enkelte av de setter pris på et lite måltid med andemat, algekule, eller andre lettspiselige planter.

Du kan prøve med planter som har seige stive blader, som Anubiasplantene. Disse får som oftest stå i fred.

Men du burde søke litt for å finne ut hvilken fisk du har, slik at du kan gi den den maten, og de vannverdiene den skal ha.
Om dette er en ciklide fra de store sjøene i Afrika (tanganyika, eller Malawi) skal disse ha helt andre verdier og mat en f eks skalarer.
Apollo haiene mine spiser også på planter,de trenger litt grønt i kosten. Derfor bruker jeg noen hurtigvoksende planter med små fine blader på. De blir foretrukket fremfor andre planter så de får stå i fred,samtidig vokser de plantene som blir spist på raskt nok til at det ikke merkes.

Dette kan være en ide om det ikke hjelper å fôre dem med grøntfòr.
Heia!
Mine fisker spiser å planter, det er en plante de spiser.det er en hurtig voksende plante men de spiser den opp. Har forhørt meg litt om og får til svar at det er sunt får fiskene. Har pleid å ha en liten agurk bit oppi akvariet å den blir borte. Synes alle fiskene mine spiser hvertfall platy, sølvhai også har jeg en art jeg ikke er sikker på hva heter.
Hvis du kan ta bilde av fisk du ikke vet hva er så kan vi andre her inne forsøke å identifisere og da kanskje lettere gi deg bedre svar
Tilfeldig bekjentskap
© RHD2011
Reklame for plussmedlemskap