Har kjøpt lotus

Kom endelig over denne vakre planten, men den så slett ikke pigg ut dessverre.
Kunne allikevel ikke dy meg med å kjøpe en sliten kvast til den nette sum av 170,- hehe. Damen i butikken beroliget meg med at med rett lys og gjødsel kom den til å vokse flott.
Ja,ja. Har bra plantelys og ekstra co2.
Plantet den med gjødseltablett og venter nå spent. Så jo den hadde en knoll mellom røttene, den var fast og virket frisk.
Noen som har fått til lotus her ? tips tas imot med takk ! Hadde vært så morro å få til denne.
OMG. Betalte 45,- for min.

De er ikke vanskelige, men trenger visstnok litt ekstra stell om du vil ha skikkelig pene farger.
Kesol
OMG. Betalte 45,- for min. De er ikke vanskelige, men trenger visstnok litt ekstra stell om du vil ha skikkelig pene farger.



45,-,det var litt mer menneskelig pris. Ja,ja. Godt jeg bare kjøpte en !
Fjerner du flyebladene på din Kesol ?
Tror jeg fikk kjempepris, den koster (så vidt jeg husker) over 100,- på nett.

Min har nettop blitt satt inn i fornuftige forhold (godt belyst kar), så har ikke hatt det problemet. Tror ikke jeg kommer til å fjerne dem, syns det er dekorativt.

http://akvaforum.no/akvarium.cfm?id=1880
Der ser du en heftig lotus.
hei!
lotusbladene er skjøre saker - så vi ble fortalt at det lønner seg å kjøpe bare en knoll som såvidt har begynt å komme ut.
Har nå hatt den i to måneder i vår lille 28l, og den har skutt ut nydelige blader. Vi har et nytt kar uten noe gjødsling, så om den får mer næring tror jeg den vokser betraktelig raskere.

Om bladene på din plante dør kan du bare la den stå, så vil det etter hvert komme nye blader ut av knollen.
Prisen på en knoll her i stockholm er i alle fall 45,-



Åfaen - det datt en mørk ting som minnet om en knoll ut i fra steinulla på min. Nå har jeg en lotus med røtter, og en knoll. Kan det bli 2 planter?
Problemet med skjøre blader på Lotus løste seg hos meg da jeg begynte å tilsette flytende jern i tillegg til bunngjødning.

knollen er en mørk liten klump ja. legg den tilbake og se om den ikke etterhvert "våkner" igjen! (synes forøvrig da jeg kjøpte den at det var rart å betale penger for en liten klump med ingenting)
skulle tro at planten klarer seg uten knollen når den har utviklet røttene, men som det står i plantebasen, kan den jo finne på å plutselig dø.

skulle gjerne tilsatt jern for å gi lotusen bedre kår, men er det noen her som vet om reker er ømfintlige for jerntilskudd i vannet?

Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap