Plante ID, Er dette havfrugress?
Jeg har en uidentifisert plante i rekekaret mitt...
Sitter og leser i en bok om akvarieplanter, og da dukker denne opp: Najas Guadalupensis, havfrugressfamilien.
Da jeg fikk planten, ble jeg fortalt at den vokste som et uvær, uansett næring i vannet... Den var lys da jeg fikk den, og nå er den mer intens grønn. Bruker ikke planterør til dette karet...
Har jeg funnet riktig plante?
Beklager kvaliteten på bildene :S
Sitter og leser i en bok om akvarieplanter, og da dukker denne opp: Najas Guadalupensis, havfrugressfamilien.
Da jeg fikk planten, ble jeg fortalt at den vokste som et uvær, uansett næring i vannet... Den var lys da jeg fikk den, og nå er den mer intens grønn. Bruker ikke planterør til dette karet...
Har jeg funnet riktig plante?
Beklager kvaliteten på bildene :S
Postet 21.08.07 kl 14:46
Postet 21.08.07 kl 15:45
Endret: 21.08.07 kl 15:46
Postet 21.08.07 kl 15:53
Det har mye med forhold i karet å gjøre, hvordan planter vokser.
Najas er forresten en plante jeg liker dårligere en andemat. Denne planten er nesten umulig å fjerne fra akvariet når en først har fått den. Den deler seg så lett opp i småbiter, og fra alle de små bitene, og fra røtter i sanden kommer det nye planter.
Så den blir faktisk en større plage om en forsøker å fjerne den.
Najas er forresten en plante jeg liker dårligere en andemat. Denne planten er nesten umulig å fjerne fra akvariet når en først har fått den. Den deler seg så lett opp i småbiter, og fra alle de små bitene, og fra røtter i sanden kommer det nye planter.
Så den blir faktisk en større plage om en forsøker å fjerne den.
Postet 21.08.07 kl 16:13
Postet 21.08.07 kl 16:16
Postet 21.08.07 kl 16:27
Postet 21.08.07 kl 16:32
Postet 21.08.07 kl 16:41
Nubbe:
Siden det knekker veldig lett, så vet jeg ikke hvor praktisk det er å sende, men Det hadde vært artig å vite hvor godt det tåler det.
Hvis du vil være prøvekanin, så kan jeg sende deg en stilk, så får du se om du klarer å berge den... Antar den vil vokse seg stor og sterk selv om den knekker... Send meg en e-post
Postet 21.08.07 kl 17:18