Hemianthus Callitrichoides



Hei jeg har 3 ganger 15x15 cm af denne planten. Men jeg har et lite proplem

Hvordan kan jeg få den til og feste seg ved bunnen...Må jeg ha stener over den eller må jeg bilnde den ned ved noen stener ?


Anyone ?
Her er en tråd om en av mine erfaringer med denne planten.

Siden dette har jeg prøvd den i flere kar, og min erfaring er at dette er en serdeles hardfør og enkel plante, bare den gror fast.

Svaret for meg, er å fjerne all gravende fisk\snegler og legge noe tungt over tua inntil den er grodd fast.
Når den først er rotfestet, så skal det ganske mye til for at den løsner.

Denne planten vokser til og med over vann, som her i en av mine gamle talerkner.
Takk for svaret Rose. Jeg skal skifte over i biltemasand i dette akvariumet nå i kveld. Har nå blandet grus....Vel rester frå alle dem andre akvariumene så det ier i alle farger. Grusomt. Men jeg skla beholde noe.

ellers lagde jeg en Julemosevegg for dette akvariumet i går så de gikk en haug med mose på 152 liter.
fikk også 3 Echinodorus amazonicus som kommer til og være der og plus 3 Cryptocoryne balansae plus Blyxa Echinosperma og Ophiopogon Pussilus. Redmoor røtter som kommer ut af moseveggen fulle av flammemose så jeg håper at det blir et flott planteakvarium.

Har på ønskelysten og sette opp co2 annlegg på det men de må vente litt.


Er du sikker på at det er en Blyxa Echinosperma du har der på det første bildet?
Jeg synes denne så ut som en Blyxa japonica som har vert dyrket under sterkt lys og co2.

Ellers høres det ut som om du har meget spennende planer for det akvariet ditt :b
Håper på bilder underveis her..


Vel de var bildet som var på siden til aguamagic når jeg kjøpte den planten.
og navnet som sto med...Men de kan jo alltit være rigtigt det du sier.

Sanden er kommet opp i og Hemianthus C. Plus noen av plantene så da er det bare og la det få og slappe af.
Jeg plantet Hemianthus på mandag. Ser allerede ut til at de har begynt å sette røtter. Tok rett og slett og klipte steinvatten rett under røttene og delte opp i småtuer etterpå. Har ikke hatt noen problemer med at noen av tuene har flytt opp.

Karet er 63l, Rådasand 0,8-1,2 mm med knuste gjødselkuler i, 3x 15w rør og DIY co2. 1 ml Floreal og 1 ml Ferreal pr dag.
Jeg har ingenthing under dem hos meg så det er bare røttene og ingenthing ant jeg har gitt jern og tropicagjødsel i vannet men co2 anlegg er ikke kommet på ennå.jobber dem den saken i en annen tråd på design.
Sitter litt lost nemmlig
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap