Holdbarhet

Fantastisk overskrift...

Hvis jeg kjøper planter lørdag klokken 18 og betjeningen putter den i en pose fylt med luft, vil plantene klare seg til mandag klokken 10-11?
Jepp! Litt lys og litt vann i tillegg, så holder de enda lenger...
Kan du utdype det litt?
Du skjønner.. jeg har hybel i Volda, men dyrebutikken der er elendig, så jeg tenkte å kjøpe planter når jeg er hjemme i Ålesund.

Ah.. sarkasme... *le* jeg skylder på influensaen! hehehe
Burde ikke være noe problem.
Jeg har blandt annet via forumet her kjøpt planter og fått dem tilsendt i posten flere ganger.
Fuktighet i posen de er pakket inn i. Men intet lys der de har vært beskyttet av pappembalasje. Men. Nesten alltid har det gått bra. Og de som har tapt seg noe - har gjerne kommet seg igjen etter en tid - så fremt røttene ikke er skadet.
mvh
ceci85
Kan du utdype det litt? Du skjønner.. jeg har hybel i Volda, men dyrebutikken der er elendig, så jeg tenkte å kjøpe planter når jeg er hjemme i Ålesund. Ah.. sarkasme... *le* jeg skylder på influensaen! hehehe

Håper du ikke trodde jeg var frekk, men jeg mente det jeg sa... Når man skal sende så skulle 3 dager gå greit. Men er man på reis, og skal ha med seg planter i enda flere dager, så går det fint å ha dem i poser med vann, og så bare la det slippe lys til mens man er underveis... Da kan de holde seg i live mye lenger.
Hehe, neida, sarkasme er lov

Den er grei vet du, tusen takk for råd
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Odland
Reklame for plussmedlemskap