har ull på plantereøttene.

jeg tok ikke av ullen som er på planterøttene, og nå er bollen som den planten er i bebodd av reker. hvordan skal jeg klare å ta av ulla uten at noen reker blir dratt opp i luften sammen med den, eller klemmes mellom noe i planten?

akkurat den planten er deres favorittgjemmested
Rist planten forsiktig nede i vannet... Det pleier å hjelpe
Aggi
Rist planten forsiktig nede i vannet... Det pleier å hjelpe :)

ok. trodde at de ville tenke på det som en storm eller noe og at de ville klamre seg fast for harde livet.
Å FY FAEN! før en lukt det var av den ulla! den var nesten til å sy av!, når vet jeg hvor lukta i akvariet har kommet fra. ulla har vært på siden litt eter jul.

vi har flere planter med ull i et annet akvarium, men det skal noen andre få ta seg av.

nå lukter det værre av vannet, så jeg skal skifte en god del vann.

da kommer mitt mye spørsmål: hvor ofte og mye kna jge skifte vann før rekene missliker det?
Inaktiv bruker
Denne ullen har nok råtnet og sånt, så det er ikke rart det lukter.
Å bytte vann kan du gjøre relativt ofte uten at det skader (rekene sier jo ikke neitakk til litt friskt vann av og til),
men det holder fint om du bytter ca 20% i uka

Edit: Registrer akvariumet ditt på profilen din, så er det enklere å hjelpe deg Pluss at det er morsomt å se på andre sine kar
Der fikk du svar på hvorfor det er best å fjerne all steinullen på planter man har kjøpt, før man planter dem i et akvarium Det kan utvikle seg til en real bakteriebombe i den steinulla. Jeg fjerner alltid rubb og stubb.

viste ikke at den skulle fjernes før nå fordi at moren min mente at potten og ulla bare skulle være der, huff!

ops, jeg har bytta mer en 20 L vann i uka, men vannet blir så grumsete .

jeg må låne et kamera før jeg kan legge den ut.
Har selv også nettopp lært at: ULL ER TULL!
Tilfeldig bekjentskap
© Michael Legnér
Reklame for plussmedlemskap