Planter uten navn
Kjøpte tre nye planter i dag, på tropehagen, jeg spurte etter navn, men bare en av disse har jeg funnet på nettet, ikke i basen. De to andre finner jeg ingen steder.
Denne fant jeg på en annen side på nettet, så navnet stemmer nok, bare at den ikke ligger i plantebasen på AF. Denne skal hete Dracena variegata
De to andre her har jeg ikke funnet noe sted, noen som kan hjelpe?
Nanene fra butikken var selagunella wildenowii og en i hygrophila fam..
Denne fant jeg på en annen side på nettet, så navnet stemmer nok, bare at den ikke ligger i plantebasen på AF. Denne skal hete Dracena variegata
De to andre her har jeg ikke funnet noe sted, noen som kan hjelpe?
Nanene fra butikken var selagunella wildenowii og en i hygrophila fam..
Postet 10.09.07 kl 15:16
Endret: 10.09.07 kl 15:19
Den øverste planten er egentlig ikke en akvarieplante (Dracena variegata), de kan råtne veldig fort, så vær oppmerksom på den.
Har selv hatt en sånn (veldig pen), men den råtnet før jeg visste ordet av det.
Noen bruker disse i terrarier, ellers kan den fåes i en vanlig blomsterbutikk.
De andre to du viser bilder av vet jeg ikke noe om.
Har selv hatt en sånn (veldig pen), men den råtnet før jeg visste ordet av det.
Noen bruker disse i terrarier, ellers kan den fåes i en vanlig blomsterbutikk.
De andre to du viser bilder av vet jeg ikke noe om.
Postet 10.09.07 kl 15:33
Postet 10.09.07 kl 16:08
Postet 11.09.07 kl 20:53
Ja nå er jeg skikkelig agressiv, jeg skal tilbake til tropehagen i morgen, vet du, jeg betalte 177 kr for disse.....
Den planten med lyse striper, sliter allerede, ett døgn etter den kom i karet.
Jeg angrer nesten hver gang jeg har handlet på tropehagen, også nå.... Jeg blir så irritert, fordi jeg selv gang etter gang, aldri lærer også fordi butikken har manglende kunnskaper......nei og nei.... UFF.....!!!
Aldri mer.
Men hvordan vet jeg at jeg kjøper en god akvarieplante da?
Den planten med lyse striper, sliter allerede, ett døgn etter den kom i karet.
Jeg angrer nesten hver gang jeg har handlet på tropehagen, også nå.... Jeg blir så irritert, fordi jeg selv gang etter gang, aldri lærer også fordi butikken har manglende kunnskaper......nei og nei.... UFF.....!!!
Aldri mer.
Men hvordan vet jeg at jeg kjøper en god akvarieplante da?
Postet 11.09.07 kl 21:08
Kjøp planter som er merket med etikett eller en slik merkesak som er stukket i potta.BettinaMen hvordan vet jeg at jeg kjøper en god akvarieplante da?
Det finnes uegnede planter også i slike potter, men du har da i alle fall ett navn å ta fatt i
Kjøp gjerne planteboka til Tropica, ha denne liggende i bilen.
Er du usikker, løper du bare ut og henter den. Boka er forøvrig å finne i de fleste butikker, så om en spør, kan det godt hende at du får låne denne for å se hva for en plante det egentlig er
Postet 11.09.07 kl 21:20
Postet 11.09.07 kl 21:26
Postet 11.09.07 kl 21:51
Den i midten er en Umbrella Fern (Selaginella Willdenowii), det er en sumpplante som klarer noen uker i akvarium.
Postet 11.09.07 kl 22:18