Vallisneria amerikana ...

Denne kjøpte jeg som Vallisneria americana, men jeg vet ikke hvilken. Noen som kan se det? Noen blader blir 50cm lange og bredden på bladene er 8mm og de er ikke skrudd. Lys, blank stripe på midten og mørkere ytterst. Lurte på om det kunne være denne:
"Natans"
I tilfelle så har jeg lyst til å ta bilde til basen, men vil jo være sikker på at det er rett først.
Jeg kjøpte min "Natans" med merkelapp fra Tropica, og den ser iallfall helt maken ut!
Ser for meg ut som ungplanter av gigantea. Her vil bladene etterhvert kunne bli opp mot 3cm, og lengre enn lange... Lengste blad jeg selv har målt, var på 2,8 meter...
Leifur
Jeg kjøpte min "Natans" med merkelapp fra Tropica, og den ser iallfall helt maken ut!

Kanskje du kan sende inn bilde til basen da, siden det manglet?

Jeg får vente å se om den blir en gigant med tiden. Flott plante, ihvertfall, og vokser fort.
Hmmm, jeg erindrer at jeg for lenge siden skulle sende inn bilde av Japansk Nøkkerose også... Jeg har imdlertid ikke somlet meg til å skaffe skikkelig kamera ennå, men jeg skal se hva jeg får til.

Min vokste "normalt" lenge, og så skjøt den enorm fart en stund - men nå har den liksom roet seg ned igjen. Jeg har den i to kar, og har vekslet litt på temperatur, ph-verdi, plantesammensetning og gjødsling de siste månedene. Så jeg er litt usikker på hva det egentlig er som slår så veldig ut for voksten for denne planten.
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Gjesteby
Reklame for plussmedlemskap