Glossostigma elatinoides

Hei, og godt nyttår
Jeg var vel litt tåpelig som ikke leste på lappen før jeg kjøpte denne planten. Jeg synes bare den så fin ut, og så havnet den i posen sammen med det andre.

Jeg ser jo nå at den trenger mer lys enn det jeg har i akvariet.

Men problemet er egentlig at jeg ikke får den til å henge. Jeg har prøvd å stikke ned de små plantene mange ganger, men etter en stund ligger de og flyter på toppen igjen. Jeg har jo både maller og snegler som er ganske aktive på bunnen, så det er vel ikke så rart.

Så dette var nok et bomkjøp. Men det er jo synd å bare kaste. Er det noen som har noen gode tips?

Jeg kjøpte en sånn rund mosedott også, men jeg klemte den litt flat før jeg la den oppi.
Er det mulig å plante glossostigmaen i mosen, tror dere?

Mvh Scarlet
Prøv med å plante de litt dypere. Du kan stikke de så langt ned at bare det tykkeste på bladparene stikker opp av grusen.

Men om du har lite lys, og i tillegg rotende maller, så er vel ikke sjansene så veldig gode for denne planten hos deg.

Er det mose, eller en algekule du har kjøpt? Om det er mose, så kan du strekke den utover, og binde den fast på steiner og røtter, så vil mosen vokse fast.
Algeballer vil ikke vokse noe serlig, og skal vel egentlig brukes som dekorasjon slik de er. Disse vokser ikke fast til noe, og fiskene vil nok flytte rundt på denne om den ligger løst.
Takk for tilbakemelding.
Det var et bomkjøp, men det er vel slik man lærer:/

Mvh Scarlet
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap