Javamose i tromsø?

Har trålet rundt i Tromsøs dyrebutikker på jakt etter siv og javamose. Endelig fant jeg siv, men det er dårlig med javamose.. Noen som vet om dette er å få tak i i Tromsø?
Hva er det for slags siv du har fått tak i ?

Javamose er det lettest og billgst, å få tak i privat. Burde vere enkelt å finne noe til salgs her på forumet.
Javamose er hardfør, og enkel å sende i posten.
Det selges ofte på auksjoner. Er en storauksjon på gang i Tromsø Akvarieklubb i løpet av Februar, om alt går som det skal.
Ah, høres kult ut det. Må man være medlem i akvarieklubben for å komme på auksjonen?

Rose U: Sivet/gresset ser du nede til venstre på bildet, og på det andre ser du akvariets nåværende innbyggere har lagt sin elsk på en liten tust av det
Æ har nu fådd litt javamose hos tropehagen. Det e bare å spørre om du kan få me litt javamose vis du kjøpe reke eller nokka.
De to plantene som du har forran\til høyre for rota, er ikke akvarieplanter.

De ser ut til å vere en variant av Dracaena. Dette er en stueplante som ikke bør vere i akvariet i det hele tatt.

Den liker å tørke helt ut mellom hver gang den får vann på skåla.
Siden jeg ikke er altfor velbevandret i akvarieverdenen, skal jeg ikke bastant motsi dette, men jeg kjøpte disse nedynket i vann på den nye dyrebutikken i tromsø, og de lever enda i beste velgående, etter nesten uke i vann

Det er jo greit at ikke alle dyrebutikker har like god peiling, men det får da være måte på :P
Jeg håper jeg tar feil, men jeg tror de er stueplanter.
Jeg synes den ligner på denne

Slike planter har jeg sett til salgs som akvarieplanter i mange zoobutikker desverre.

De kan være under vann en stund, men så begynner de å rotne.
Her kan du se hva jeg her gjort med min
Rose U
Jeg håper jeg tar feil, men jeg tror de er stueplanter. Jeg synes den ligner på [URLBLOCK1] Slike planter har jeg sett til salgs som akvarieplanter i mange zoobutikker desverre.

Hvorfor har den navnet dracena og ikke dracaena som den heter? Har prøvd å endre det, men det går ikke.
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap