Hva bør jeg gjøre med denne?

Som dere ser på bildet så har jeg en del nye skudd nederst på planten, med midtpartiet er veldig stygt etter en mislykket vekstperiode. Men samtidig kommer det nye skudd på toppen.

Skal jeg kutte den ned eller bare la den vokse slik den er nå?

Beklager bildekvaliteten.

Hva slags plante er det forresten?

Tilsetter TMG, har nettopp begynt å tilsette jern og hjemmelaget co2.
Det ser ut som om du har fått brunalger på plantene dine. Gni på planten med fingrene, og se om det går av.
Dette er ufarlige alger, som de fleste får i oppstarten av akvariet.

Om du har lyst til å dele opp plantene dine, kan du godt gjøre det. dette er stengelplanter, og de kan du bare knipe av, og stikke rett ned i grusen igjen. Rotdelen, kan du kaste, eller la stå, den vil sette nye topper etter en stund.

Jeg klarer ikke helt å se hva du har, men det er enten denne, denne eller mest sansynlig
denne
Ligner mest på Limnophila sessiliflora, selv om min er på langt nær så fin som de i plantebasen.

Jeg gnidde med fingrene, joda, det gikk av med litt maktbruk. Sette inn ett gjeng med ottoer kanskje?
Ottoer vil garantert sette pris på dette snackset ja. Bare husk å gi de grøntfor når de har spist opp alle algene Brunalger forsvinner fort når du har algespisende fisk.
Har ett par ancistruser, men de bryr seg ikke så veldig mye om denne planten.

Har tenkt litt på SAE også, har slitt med ottoer, har ikke greid å holdt de så lenge før de plutselig bare dør. Synd for jeg liker fisken veldig godt, flink med plantestell.
det var den siste linken rose sendte. hatt en helt lik en før. samme problem også.
Plante
Hei,Planten ser ut som cabomba, om det er det bare knipps av, de vokser veldig fort opp igjen.
Jeg kneip av det stygge, jeg er blitt allergisk mot brune planter i karret nå.

Og etter en liten uke med godt lys, gjødsel og Co2, ser det slik ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap