Pris på planter?

jeg lurer på hva folk betaler for sine planter?
Er 60 - 70 kr vanlig pris?
Det kommer jo helt an på hva slags plante det er! Og ikke minst; størrelsen.

Den lokale zoobutikken fikk en gang inn svære, flotte sverdplanter, 25-30 cm høye med en stor bukett blader, som de solgte til til den vanlige sverdplante-prisen til 65 kr. Det var et godt kjøp, så da kjøpte jeg inn en del. Da denne sendingen var utsolgt, fikk de ny ladning sverdplanter... men da var det tilbake til de vanlige små pinglene med bare et fåtall blader som de vanligvis har inne. Ikke fullt så godt kjøp...
Pris på planter varierer også mye fra sted til sted. Jeg har selv kjøpt Anubias for 40 kr stykke. Måtte da kjøpe 5 stykker, ellers var prisen 45 kr stykke (billig uansett det). Det kostet ingen planter over 45 kr. stykke. Men vet også en dyrebutikk som selger planter for over 200 kr stykker. Kan ikke forstå at de får solgt en eneste plante jeg.

Men priser mellom 60-70 høres OK ut, men det er vanlig å få litt avslag dersom du kjøper flere planter samtidig. Eller er det som mona o sier, variasjoner pga plante slag og størrelse.

Man får vurdere selv, emn jeg kjøper vanligvis flere planter samtidig og betaler sjelden over 55 til 60 kr stykker.
Noen reklamerer med tropica planter,andre har importert fra utlandet selv.
Da kan prisene varierer en del,for når de nevner ordet tropica skyter prisen i været
jeg bruker å betale 35 kr stk for vanelig str på planter(middels store) men for stoore moder planter(de kaller dem det da) med masse avleggere ,115 kr. på senteret (på kjøpe senteret) tar de 69 pr plante å gjærne mer for anubias på rot javamose og lign.så der handler jeg sjeldent.. hehe. kan jo gjøre kupp der og bare det er tilbud eller en uvitende ung sjel i kassen=P=) (litt ond den siste da)
Kan jo nevne at de har noen akvarieplanter på IKEA til kr. 25,-
Bare for å informere, så er plantene fra IKEA veldig små i forhold til medium planter fra zoobutikk.
Aggi
Bare for å informere, så er plantene fra IKEA veldig små i forhold til medium planter fra zoobutikk. ;)

Det er ikke alltid røtter på dem heller. Har flere ganger fått et par stilker som jeg like godt kunne satt i en vase. De har aldri klart seg i akvariet.
Ikke for å snakke negativt om noen butikker, men Buddy er rimelig dyre. Var der og skulle handle planter for en stund siden og måtte punge ut med mellom 60-80 kroner for bittesmå planter.. Reiste heller på en av de lokale butikkene i Elverum og på Flisa og betalte 45 for samme planten, bare någet større. Sverdplante så stor at jeg delte den opp i 3 Når sånt skjer blir den lille Onkel Skrue inni meg litt glad:P Ekke vant til å betale stort mer enn 30 - 45 for de vanligste plantene..
Husk at det er lov å prute.
Hvis du sier at du kjøper flere dersom du får litt avslag, så kan det godt hende at du får napp... Men ingen garantier.... Husk at man pruter med et smil
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap