Sykdom/dårlig stell, eller rett og slett spist...

Jeg tror jeg egentlig vet svaret på spørsmålet mitt, men må spørre lell...

Alle plantene av den typen bildet viser, ser slik ut... Mange blader står med kun skjelettet igjen.

Er dette noe som tyder på sykdom hos plantene, eller kan jeg holde meg til min egen teori om at en viss liten tass av arten Gibbiseps er synderen?

Har den teorien fordi at plantene ble slik etter at den kom i hus...

(beklager dårlig bilde, men lyset er slukket i karet, og jeg hadde kun mobilkamera for hånden her)
En Ancistrus gjorde akkurat det samme på alle mine sverdplanter i et akvarium. Slik så hver eneste blad ut:



[External Image]
Det lignet veldig på mine planter ja, Mona...

Helt utrolig hvor fort denne tassen min gjør kål på plantene, om det er den da...

Han er ikke store dsaken ennå, rundt 5 cm kanskje. Men aktiv som bare det, og tydeligvis veldig glad i grøntfor.
Plussmedlem
Anbefaler deg å kjøpe f.eks. squash. Slikt er populært blant mine grøntspisende maller. Kanskje plantene dine da blir mindre interessante for denne synderen
Har du Eplesnegleunger? For min plante så sånn der ut etter at jeg fikk Eplebabyer :P
Loomis
Anbefaler deg å kjøpe f.eks. squash. Slikt er populært blant mine grøntspisende maller. Kanskje plantene dine da blir mindre interessante for denne synderen ;)


Takk for godt tips!! Gir agurk og broccoli innimellom, og det er jo uhyre populært oppi der. Må bli flinkere til å huske på å hive oppi slike ting.

Malin: Har ikke eplesnegler nei.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap