"hår" på planter

Har fått noe som ser ut som hår på noen planter i mitt akvarie. Er det trådalger jeg hat fått,og hvordan kan jeg bli kvitt det???? Er det p.g.a for mye eller for lite lys??

mvh


Kjetil
Kan også være skjegg alger, har dette selv og eneste løsningen er å sette inn SAE er som spiser dette.
Kjetil Sund
Har fått noe som ser ut som hår på noen planter i mitt akvarie.


Det er alger. Alt som gror under vann kan få alger, og det finnes en drøss ulike algevarianter. Det er helt normalt å ha noe alger i et akvarium.

Les om forskjellige algetyper her.
Noen algre er greie, men ikke feks skjeggalger på sverdplante bladene hehe. De dekker jo de meste av toppen av bladene til slutt, og den eneste løsningen jeg har funnet på dette er SAE`er.
Inaktiv bruker
hva er egentlig SAE? kan noen gi meg en link til dette?
Inaktiv bruker
AHA ja da må jeg skaffe noen sånne, har en del skjegg på plantene mine også
men noen som veit hvor stor stil det er lurt å ha i en 375 liter?? å går de sammen med praktbotia?
vegar haugerud
AHA:) ja da må jeg skaffe noen sånne, har en del skjegg på plantene mine også:( men noen som veit hvor stor stil det er lurt å ha i en 375 liter?? å går de sammen med praktbotia?


Disse er ofte også veldig billige 25-40,- stk:P de går som leiemordere i mine sør-amerikanske kar.
De bør være flere for å trives, og i en 375l kan du ha en del. De er ofte små når du kjøper dem, men de eter noe helt for jævelig og vokser fort. Er ikke noe problem å ha dem sammen med praktbotia.
Hår på planter
ok, tusen takk alle skal ut i morgen å kjøpe en stim med "SAE"


mvh

Kjetil
Inaktiv bruker
så jeg bør kjøpe sånn ca 5-8 stk da?? skal til morra mi i sverige til fredan, kan kjøpe med meg en stim da
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap