Tips til høy bakgrunnsplante?

Jeg skulle gjerne hatt en høy plante (gjerne opp til rundt 50 cm)i bakgrunnen av akvariet mitt. Gjerne en som blir litt fyldig, og som fiskene ikke er så alt for glad i å beite på.

Er det noen som har tips om en plante? Som er vanlig i handel, sånn at det faktisk er mulig å få tak i den?
Den hadde jeg faktisk fram til i dag, røsket den opp ved vannbytte da det kun var stengler igjen. Tror nok at det var noen av fiskene som syns det var veldig moro å røske til seg de små "bladene" da disse lå å fløt overalt i karet

Men syns det var en flott plante å se på.
Inaktiv bruker
hva med en skikkelig voksen å fyldig vallisneria plante? jeg har mange VOKSE vanlige skruvalliesnerier, kjempefine
vegar haugerud
hva med en skikkelig voksen å fyldig vallisneria plante?


Det var kanskje ikke så dumt. Kan jo ha et par tre stykker der bak.
Inaktiv bruker
ekke så dumt det har selv en 1 år gammel skruvallisneria, å den er noe av det feiteste jeg hartror den er 30 elelr 40 sivblader bare på den...
Bra tips!
Bør ikke være så vanskelig å få tak i heller de
Denne har jeg to av i min 720L, den blir ganske stor og fyldig.
Mine er ca 40cm høye nå, jeg har avleggere også som er ca 15-20cm.
Kan sende hvis du vil ha.
Den så også flott ut da
Kjempesnilt av deg å tilby meg noen avleggere, men jeg skal dessverre snart på ferie og tror det er litt uheldig om de ligger for lenge i postkassa Det var dumt, men tusen takk for tilbudet!
Dette er en plante som er bofast i nesten alle kar hos meg, så det er bare å si fra hvis du trenger en senere
Veldig fint navn du har, jeg heter og Nina W
Ikke la deg lure av bildene, dette er en ganske pen plante.

Jeg har den ikke selv lenger men da jeg hadde den for noen år siden så var det mange som bemerket at dette var en plante som skilte seg ut i fra mengden. Festlig grønnfarge, vokser fort, blir ganske bred, blir ganske høy, krever lite.

Jeg kommer nok til å skaffe meg noen av de igjen ja.
Tangloppa
Dette er en plante som er bofast i nesten alle kar hos meg, så det er bare å si fra hvis du trenger en senere:) Veldig fint navn du har, jeg heter og Nina W:)


Kjempeflott...det skal jeg huske!
Hehe...cool, med nesten likt navn da, jeg heter Weiseth til etternavn
Helge
Den så jo veldig liten og pjuskete ut, så jeg hadde nok aldri vurdert den om du ikke hadde sagt det.

Skal ta meg en tur på Tam Alna og se hva de har der.
Den planten jeg nevnte er også nevnt nederst i denne artikkelen.
Etter en tur på Tam Alna ble det tre skruvalliesneria, da det var dette de hadde inne. Ser kjempefint ut i bakgrunnen av karet.

Takk for gode råd og innspill
Inaktiv bruker
det blei vallisneria jajaja, når de blir skikkelig vokse blir bladene skikkelig brede og store
Hva med en Hygrophila polysperma?
Jeg syns faktisk det var en fin plante, ble overrasket
Tett er den også, ihvertfall hos meg!
Den blir rundt 40cm, men får den plass, så blir den sikkert større også.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap