Hvordan bli kvitt snegler fra butiken?

i alle butikkene her i byen så har jeg sett pestsnegler i planteakvariene og jeg vil ikke ha noe slikt i mitt akvarium.

så hva kan man gjøre for å bli kvitt dem? en gang så vasket jeg planten veldig grundig under springer. er det andre måter?

jeg virker kanskje litt paranoid, men kan egg fra snegler eller snegler følge med i vannet når man kjøper fisk?
blir vel å vaske de sånn som du pleier..
Har stilt det samme spørsmålet selv en gang men fikk "VASK!" til svar selv:P
Eggene forflyttes vel som oftes med planter tror jeg, men det kan jo skje at man får med noen i posen når man har kjøpt nye fisker.. Sjelden vil jeg tro..
du kan også ta planen i ein bøtte og og hive ein tablett for maller nedi og då pestsneglane på tabletten så ta du bare ut tabletten når det er fult med snegler på den så tar du av sneglane og hiver tablitten nedi igjen. og det gjør du heilt til alle sneglane er ute.
også er det jo lurt av varde plantene litt også får å få ut egg som det sansynligvis er.
Eg er ikkje den beste til å forklare men eg håper at du forstod det ;0
Stian S
i alle butikkene her i byen så har jeg sett pestsnegler i planteakvariene og jeg vil ikke ha noe slikt i mitt akvarium. så hva kan man gjøre for å bli kvitt dem? en gang så vasket jeg planten veldig grundig under springer. er det andre måter? jeg virker kanskje litt paranoid, men kan egg fra snegler eller snegler følge med i vannet når man kjøper fisk?


du kan også ta i noen jegersnegler dei tar alle snegler i alle størelser, men då må du ikkje ha andre snegler i for dei tar ALT
Eller du kan gjøre som meg. Jeg setter de i en bøtte med vann og noen dråper Gastropex sneglegift natten over. Så skyller jeg dem som vanlig før jeg planter dem i akvariet. Anbefales IKKE hvis du har Eplesnegler eller andre snegler som skal være i karet. Er det rester av Gastropex i plantene vil også dette stryke med.
SoVe
Eller du kan gjøre som meg. Jeg setter de i en bøtte med vann og noen dråper Gastropex sneglegift natten over. Så skyller jeg dem som vanlig før jeg planter dem i akvariet. Anbefales IKKE hvis du har Eplesnegler eller andre snegler som skal være i karet. Er det rester av Gastropex i plantene vil også dette stryke med.


Er det for akvarie-snegler ? eller for vanlige utesnegler ?
pestsneglene legger jo bye egg. dreper gifta egga og ?
Det er for akvariesnegler:

stilig det har eg aldig sett før.
eg og må nåkk kjøpe ein flaske med sneglegift.
er det noe helt nytt eller ?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap