Planter til store fisk

vi har et par jack dempsey også skal vi få en del store fisk imorgen, husker ikke navnet på de nå. men siden vi har gått over til større fisk så har det gått litt hardt uttover plantene.

er det noen planter som er godt egnet for større fisk? er det noen planter vi bør unngå? noen med erfaring å kjøpe planter på nett?? de er jo billig, men er de skrøplig?? har 0 peil på navn på planter, men det blir vel ingen problem for det

har biltema sand og må da feste plantene godt med litt steiner o.l ellers flyter de bare opp hehe... skal friske litt opp i 250 litern. håper på svar
Er det spising eller graving som er det største problemet? Regner med at litt kraftigere planter som anubias og de litt større echinodorusene er tøffe nok til å stå imot litt gnafsing. Finnes jo også en del arter som kan festes på stein/røtter, anubias og javabregne for eksempel.

Vet også at mange sverger til kjempevallisneria til tøffere fisk. Den kan være grei å plante mellom steinene slik at den får stå i fred lenge nok til å rote seg (den er rask til å feste seg) og så sprer den seg som et uvær etterhvert.

Når det gjelder å kjøpe planter på nett så har jeg opplevd bådeog når det gjelder kvalitet. Heldigvis positivt i de fleste tilfeller. Om du handler via rubrikk her inne så kan det være en idè å gå i profilen til den som selger og se litt på akvariene. Du får da ihvertfall et lite innblikk i hvor flink vedkommende er med plantene

Du kan lese litt om de foskjellige plantene jeg har nevnt i plantebasen under kunnskap her øverst. Var for lat til å legge ved linker i dag
Tante Astrid
Er det spising eller graving som er det største problemet? Regner med at litt kraftigere planter som anubias og de litt større echinodorusene er tøffe nok til å stå imot litt gnafsing. Finnes jo også en del arter som kan festes på stein/røtter, anubias og javabregne for eksempel. Vet også at mange sverger til kjempevallisneria til tøffere fisk. Den kan være grei å plante mellom steinene slik at den får stå i fred lenge nok til å rote seg (den er rask til å feste seg) og så sprer den seg som et uvær etterhvert. Når det gjelder å kjøpe planter på nett så har jeg opplevd bådeog når det gjelder kvalitet. Heldigvis positivt i de fleste tilfeller. Om du handler via rubrikk her inne så kan det være en idè å gå i profilen til den som selger og se litt på akvariene. Du får da ihvertfall et lite innblikk i hvor flink vedkommende er med plantene ;) Du kan lese litt om de foskjellige plantene jeg har nevnt i plantebasen under kunnskap her øverst. Var for lat til å legge ved linker i dag ;)


Tusen hjertelig for svar. Det var nok mest graving jeg tenkte på, men jeg regner jo med at det er litt nafsing der også. Da skal jeg se hva jeg finner og lese litt om dem også får jeg kjøpe de etterhvert om noen har noen til meg
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap