Nybegynner ang akvarium og planter/ fisk

Hei alle sammen

Jeg er ny på dette forum. Jeg skal i morgen kjøpe meg akvarium på 92 liter. Merke: Aqua family skrå variant. Jeg er nybegynner med akvarium og fisk. Men ja slik når jeg gikk på barne skolen. Men husker ikke noe fra det. Jeg blir 30 år 13 november. Så det er mange år siden. Hehe
Det var litt om meg.

Jeg lurer på hvilke planter som er hardføre og enkle for nybegynnere? Jeg ønsker lave små planter og skal kjøpe meg det i morgen onsdag.

Hvor lenge kan plantene holde seg i posen jeg kjøper de? Jeg har bestilt på nett alle midler som skal være i akvariet og de får jeg kanskje ikke før mand for jeg reiser bort fredag morgen og kommer hjem søndag kveld. Så får kanskje ikke ordnet akvariet før, hvis midlene må has i akvariet med engang eller jeg kan ha i vann og grus, så midlene når jeg får de. Jeg sett da i pumpen og varme kolbe og lys i morgen hvis jeg kan det. Eller må man ha i midlene på samme tid som man har i vann osv......... Jeg vet jeg må vente 2 uker før jeg har fisken i akvariet.


Flott om dere legg ved bilde av plantene så jeg får se hvordan de ser ut.

Ps: jeg håper noen er her nå og kan svare meg før kll. 22.15. For jeg skal logge av pc kl. 22.15 og kommer ikke på pc før etter jeg har vært og kjøpt akvarie og plantene i morgen.

På forhånd takk!
Plussmedlem
Hei, og velkommen til AF
Her har du lette planter fra plantebasen.
Ta gjerne en titt under "Kjøp og salg" her på Akvaforum. Det kan lønne seg.

Planter kan gjerne ligge et par-tre dager i en fuktig/lukket pose.

Disse midlene du har kjøpt er ofte ikke så veldig nødvendige.
Hva har du kjøpt?
I alle tilfelle så kan du ta Aquasafe etc. opp i karet seinere, så det er langt fra noen krise

Du bør vente drøye fire uker før du setter inn noe særlig med fisk. Dette fordi filteret ditt ikke kan "behandle" alle avfallsmengdene før filteret er "innkjørt".
vel akvariet bør stå uten fisk i 4 uker.
hvilke midler er det du har fådt tak i?
har du filter?
planter som jeg synes er fin er en som heter limnophila sessiliflora og den er uttrolig lett, hvis den blir for stor er det bare å klippe den så lang du vil ha den og plante biten du kuttet av.
velkommen til akvaforum og lykke til
Ër dette avlegere som selges billige? Hva koster plantene på linken? Kunne ikke se noe pris eller hvordan jeg bestilte plantene?

Takk






Loomis
Hei, og velkommen til AF :) Her har du [URLBLOCK1]. Ta gjerne en titt under "Kjøp og salg" her på Akvaforum. Det kan lønne seg. Planter kan gjerne ligge et par-tre dager i en fuktig/lukket pose. Disse midlene du har kjøpt er ofte ikke så veldig nødvendige. Hva har du kjøpt? I alle tilfelle så kan du ta Aquasafe etc. opp i karet seinere, så det er langt fra noen krise :) Du bør vente drøye fire uker før du setter inn noe særlig med fisk. Dette fordi filteret ditt ikke kan "behandle" alle avfallsmengdene før filteret er "innkjørt".
Var noe midler for plantene, salt osv... Husker ikke hva de het. Er helt ny i dette. Men de ble sendt i posten i dag som pakke. for jeg kjøpte ting som veier ca 5,5 kg og sendt som pakke.
Plussmedlem
Chihuahua
Ër dette avlegere som selges billige? Hva koster plantene på linken? Kunne ikke se noe pris eller hvordan jeg bestilte plantene?


Plantene på linken er hentet fra "Plantebasen" på Akvaforum. Den er ment som en informasjonsbase hvor man kan hente opplysninger om det forskjellige plantene.
Dette er ingen "salgsbase".

"Selges - Planter" kan ha interessante planter for deg. Her legger medlemmer av AF ut planter for salg.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap