Fjerne alger frå interiør

Jeg ska skifte vann, og sette opp ett 60 liters akvarium på nytt. Trenger tips for å få fjernet noen iherdige alger på diverse utstyr og pynt. Har prøvd å skrubbe bort med bare vann og kost.
du må nok skrape de bort.. sitter veldig godt. bruk en kniv
J9fer
du må nok skrape de bort.. sitter veldig godt. bruk en kniv


Ok. De sitter overalt nå, på pumpen, kolben, plantene, interiøret. Har ikke peil på alger, men de er små og blafrete.
kommer nok til og ta en stund=P hadde samme problem for noen uker siden.
Mmmm... nå gleder jeg meg enda mer til å sette i gang, blæ
Eller...
Du kan først ta tingene som skal vaskes i en vask/ bøtte. Så tar du en oppvask-kost som en bruker til å vaske opp kniver, glass osv. og vasker tinga med alge på
( lurt å kjøpe en ny en, da de kan ligge såperester på den, og det er gift for fiskene )
Om det ikke går med oppvaskkosten kan du prøve med filter watt.

Om du skal skrape det av med en kniv, kommer til til å bli mye skraper, og det vill ta lenger tid.
Fisken Magnus
Du kan først ta tingene som skal vaskes i en vask/ bøtte. Så tar du en oppvask-kost som en bruker til å vaske opp kniver, glass osv. og vasker tinga med alge på ( lurt å kjøpe en ny en, da de kan ligge såperester på den, og det er gift for fiskene ) Om det ikke går med oppvaskkosten kan du prøve med filter watt. Om du skal skrape det av med en kniv, kommer til til å bli mye skraper, og det vill ta lenger tid.


Tusen takk for tips
Jeg bruker tannbørste til slike ting. Kommer til nesten overalt. Men husk å bruke en helt ny!!!
Jeg bruker en brukt tannbørste på samme måte. Skylte den godt i varmt vann før den begynte sitt nye liv.
Beste rådet du kan få er å ha i et par Ancistruser. Har selv sett et kjempe stort skip i en 280Liter full av alger bli renset inn til "beinet" i løpet av under 2 døyn. Dette var utrolig effektivt. Ettersom du er så plaget av alger trenger du tydeligvis en ancistrus eller to likevel ;- =) Mange mener også at en ancistrus er et must i et karr og ikke minst er di effektive og flotte

Mvh Leif
loffa
Beste rådet du kan få er å ha i et par Ancistruser. Har selv sett et kjempe stort skip i en 280Liter full av alger bli renset inn til "beinet" i løpet av under 2 døyn. Dette var utrolig effektivt. Ettersom du er så plaget av alger trenger du tydeligvis en ancistrus eller to likevel ;- =) Mange mener også at en ancistrus er et must i et karr og ikke minst er di effektive og flotte Mvh Leif


enig med han!!
Ancistrus
Okay. Er det det samme hvilken jeg kjøper? Søkte på Ancistrus nå, og fikk opp 281 forskjellige. REegner med at det ikke er så stort utvalg i min nærmeste dyrbutikk, så det sier seg vel selv.
eneleh
Okay. Er det det samme hvilken jeg kjøper? Søkte på Ancistrus nå, og fikk opp 281 forskjellige. REegner med at det ikke er så stort utvalg i min nærmeste dyrbutikk, så det sier seg vel selv.



Ancistrus sp oppdrettsvarianten er den vanligste

Leif
Tilfeldig bekjentskap
© Guy Palm
Reklame for plussmedlemskap