Hvor mye planter?

Hvor mange plante bør jeg ha i mitt 92 liters akvarium?
beklager, klarer ikke la være... men svarte eller rosa pantere?



seriøst: så mye du syns er fint man kan ha planteløse kar som har fine verdier og ser flotte ut, eller kar hvor det knapt finns en ledig plass uten noe grønt på
jeg er en nybegynner på akvarium og planter. så sku bare spøre om råd for å holde bra verdier i karret mitt. jeg fikk tidligere kommentar til at jeg ha kun en plante i mitt 92 liter. Men har jeg vært så erfaren og flink som du er, så har jeg sluppet spurt om hjelp og råd her.
jeg mente faktisk å være hyggelig, og klarer ikke helt å se hvordan svaret mitt virket nebbete eller nedsettende.

og jeg er overhodet ikke så veldig erfaren, med kun ett år bak meg som seriøs akvarist.

Planter er jo bra for oksygen og forhindre alger, men mye handler om smakssak.
Jeg liker ganske mye planter, ligger noen bilder av akvarier jeg har/ har hatt i profilen min.
Anbefaler deg å titte rundt på medlemskar for å se hvor mye folk planter.
Og det er jo forskjell på rene plantekar og selskapskar.

Jeg skulle gjerne hatt plen f. eks, men siden jeg liker maller er det utelukket
ja alger har jeg alt fått mye av på pynte tingene og jeg får ikke bort algene heller. karret er bare noen mnd. mai- aug engang satt jeg det igang.
jeg har en algespiser for den nr 2 dør hele tiden.
Ett råd jeg fikk for mange år siden var å dekke 80 prosent med planter (sikkert sett ovenfra), for å holde vannkvalitet og alger i sjakk. Etterhvert har jeg mistet troen på dette rådet men jeg synes planter er pent og ender alltid opp med å nesten tråkke nedi noen flere planter til.

Jeg hadde definitivt gått for hurtigvoksende planter til å begynne med. De er lettes å få til og derfor også billigst i lengden, de vil også suge vannet tomt for nitrat.
Takk for rådene.
Er det hurtigvoksende plante den med tykke hjerteblad som er på mitt bilde som dere ser i mine deb?