Hvilke planter tåler at fisk spiser på dem?

Jeg har fisk som spiser på plantene så plantene blir ødelagt. Hvilke planter er egnet for meg da, som tåler at fisk spiser på plantene?
Fiskene får fråsne mygglarver, grønt for via flak, agursk spiser de av og til men ikke altid de vil ha. *Ellers vanlig flak for.

Fisk jeg har er: guppy, molly, sverddrage, platy, neontetra/ cardinal tetra. Snegler, alge spisere

Takk for forslag. Legg gjerne med link fra plante søk her på forum, for jeg vet ikke hvilke planter det er om jeg hører et navn.
Jeg byttet til planter med tykke blader, og da ble jeg kvitt problemet. Javabregner, sverdplanter o.l.
Sluttet fiskene å spise på plantene da, eller tåler disse planter å bli spist på, uten at det blir hull i blader?
hos meg sluttet de å spise på plantene, men jeg kan jo ikke garantere at dine gjør det samme

Har sverddragere, ancistrus og snegler.
Plussmedlem
Tykke blader er et godt tips Javabregne, anubias...
Selv gnagende maller lar gjerne slike planter være i fred.
Sverdplanter som Echinodorus kan bli tynnslitte av maller. Har sett skadene spesielt etter L144 og vanlig ancistrus.
Ancistrus kan plutselig få det for seg at de skal sette til livs alt av grønt. Sverdplanter er populære, har jeg inntrykk av.

Her er bildebevis, hehe I begge tilfellene var det en enslig Ancistrus som var eneste malle i karene, og i begge tilfellene oppstod dette over natta etter at mallen ble satt inn.

Gnafs-gnafs! :p


[External Image]


[External Image]
Plussmedlem
Hehe...Se der, ja. Der er beviset
Hehe så fine plantene dine ble over natten. Slikt er ikke gøy nei. Klipper man da av bladene og lar røtene ligge i vann eller akvariet til de vokser opp igjen, eller må man bare kaste røtene? Ang alle typer planter
Lurer på det samme som Chanell.

Og om man bare lar planten stå som den er, vil den da komme seg? Etter man har fjernet fisk som spiser på den
Klipp vekk angrepne blader, så kommer det opp nytt fint bladverk
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap