Ang javamose

Har akkurat fått tilsendt Javamose, men skal ikke ha vannskifte igjen før til helga tenkte jeg... (jepp dårlig tima, men gjort er gjort)

Det jeg lurer på er hvordan få Javamosen til å holde seg fin til jeg skal ha den i karene mine?? Kan jeg legge den i en stor gullfiskbolle med vann og sette den under lysarmaturet på kjøkkenbenken?? Bør jeg ha noe luftpumpe med luftestein i den??

Håper noen tar seg tid til å svare da jeg føler meg litt på uttrygg grunn her...

Hilsen meg
Bør ikke være noe problem å ha den i en gullfisk bolle. Jeg hadde javamose i en liten bolle i en periode før jeg fant ut hva jeg skulle bruke den. Tok bare vann fra akvariet (som inneholder litt næringsstoffer) og lot den stå. Tror det gikk 2 uker før jeg benyttet den. Var like fin. Så noen dager burde gå greit.

Jeg har hatt javamose stående i en vase i vinduet i flere måneder. Den vokser og ser ut til å ha det fint. Skifter vann sånn nå og da når jeg finner det ut Vil derfor tro at det går bra med andre også.

Men ricciaen som var blandet med javamosen døde fort...
har mose med litt vann i en plastpose stående inntil det ene karet mitt, og den ser helt fin ut.. etter hele 2 mnd :p
Ok! Tusen takk for svar.

Nå har jeg puttet javamose i yngelkaret, mens resten ble puttet i en gullfiskbolle med vann. Så får den bo der til helga :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap