Bacopa australis!

Hei! Dette er nok et dumt spørsmål men jeg jeg må finne ut av det!
Hvordan få min Bacopa Australis til å sitte fint på bunn? Den bare flyter opp hele tiden, får den ikke til å holde seg nede i grusen. Den har veldig tynne og korte røtter.
Du kan til å begynne med prøve å fjerne de nederste bladene og plante den så dypt som mulig i bunnlaget. Om mulig kan du prøve å få den til å ligge litt vannrett nede i sanden, men er egentlig ikke sikker på om det vil fungere siden denne planten lett knekker.

Ellers så finnes det planteanker å få kjøpt som holder planten nede til den har fått rotet seg skikkelig.
Ok takk!
Prøvde meg en gang til og kjørte den godt nedi så den står enda...problemet var at min eplesnegl gravde den opp igjen fant jeg ut..hehe..og ja den knekker veldig lett merker jeg!!
Ikke greit når man blir motarbeidet på den måten! Du får ta en alvorsprat med den sneglen tror jeg
prøv å feste noe tungt på den
Ja den eplesneglen er en luring! Men jeg er jo veldig fornøyd med den og for den er så aktiv, trodde ikke det skulle være så fasinerende å ha en snegle!!! Jaja men planten står enda den i hvert fall.
Jeg satte strikk rundt og festet en stein til den her. Det fungerer greit her siden jeg har både coryer og snegler som roter rundt i sanda.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap