Skal skjule en list i ett hjørne.

Har gammelt kar, med tullete kant. Så bakgrunnen får ikke dekket hjørnene.

Pumpa skjuler på ene siden, men andre er åpent. (Se bilde?)

Karet er 30 cm høyt, og lista er vel ca 5 cm bred..

Så jeg leiter etter en plante som minst blir 30 cm høy, og +/- 10 cm i bredden, og er helt tett i veksten, så det skjuler alt bak.

Sett på bilder i en evighet nå. Men finner ikke noe som helt ser ut til å passe.

Er det noen her som kanskje har samme problemet, og har funnet en plante som kan skjule hjørnet helt?
Vasspest eller hornblad. De er ikke tykke nok men bare sett inn flere. De er veldig lette å få til og sikkert ikke dyre å få kjøpt.
Jeg har prøvd masse forskjellige planter for å dekke teknisk utstyr, men når det er slik i hjørnet så er det ikke alle planter som trives siden det er mindre lys der. Sverdplante skulle gå bra. Ellers så har jeg med hell brukt Vallisneria spiralis 'Tiger' til å dekke installasjoner i asia-karet mitt. Den er jo smal når den står enkeltvis, men i grupper dekker den godt og akkurat denne vallisneria-arten er ikke så lyskrevende heller. Ihvertfall vokser den tett både på sidene og i hjørnene her hos meg.
Inaktiv bruker
en javabregne /m rot eller lavastein under kunne dekket. Har en moderplante her hjemme og den dekker både lavasteinen og filteret pluss den er ypperlig skjulested for slitne stimfisk. Hvis ikke kunne det gått med en gruppe cabomba sp.
Tante Astrid
Jeg har prøvd masse forskjellige planter for å dekke teknisk utstyr, men når det er slik i hjørnet så er det ikke alle planter som trives siden det er mindre lys der. Sverdplante skulle gå bra. Ellers så har jeg med hell brukt Vallisneria spiralis 'Tiger' til å dekke installasjoner i asia-karet mitt. Den er jo smal når den står enkeltvis, men i grupper dekker den godt og akkurat denne vallisneria-arten er ikke så lyskrevende heller. Ihvertfall vokser den tett både på sidene og i hjørnene her hos meg.

Den vil ikke ta opp for mye plass da? Er 90 liters kar.. Så er litt skeptisk til sverdplante..
Pleco man
en javabregne /m rot eller lavastein under kunne dekket. Har en moderplante her hjemme og den dekker både lavasteinen og filteret pluss den er ypperlig skjulested for slitne stimfisk. Hvis ikke kunne det gått med en gruppe cabomba sp.

Vurdert det tipset, men veit ikke helt om jeg skjønner.. Har ikke noen bilder av sånt?
Dekking av høyre bakre hjørne.
kansje stable lavasteiner i en trekant opp langs hjørnet?
og kansje plante valisneria mellom stenene?

PS:jeg ba ortoklor om å stenge drbatten inne på akvarieklubben da jeg syntes di begynte å bli usaklige mot deg uten grunn på den debatten,for å skåne deg,håper du finner en løsning på hjørneproblemet
maritapunky
kansje stable lavasteiner i en trekant opp langs hjørnet? og kansje plante valisneria mellom stenene? PS:jeg ba ortoklor om å stenge drbatten inne på akvarieklubben da jeg syntes di begynte å bli usaklige mot deg uten grunn på den debatten,for å skåne deg,håper du finner en løsning på hjørneproblemet:-)

Sånne tips som dette som får meg til å gidde å spørre om tips! Takker! Orginalt, og genialt..

Skal se hva jeg finner av steiner.. (For 10 år siden hadde jeg bare tatt med hjem i kofferten..)
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap