Hvilken plante er dette?
Hei.
Har kjøpt 4 planter for ca 2 måneder siden, og vet ikke hva de heter? Nå har de begynt å bli "gjennomsiktige", og ser fæle ut. Dette var meningen som jeg skjønte av akvariebutikkdamen. Mister de bladene? Skyter de nye skudd?
Hva skjer i det hele tatt? hvor lang tid tar det?
De har vært slik i ca 2 uker. Ser ingen tegn til nye skudd.
Har kjøpt 4 planter for ca 2 måneder siden, og vet ikke hva de heter? Nå har de begynt å bli "gjennomsiktige", og ser fæle ut. Dette var meningen som jeg skjønte av akvariebutikkdamen. Mister de bladene? Skyter de nye skudd?
Hva skjer i det hele tatt? hvor lang tid tar det?
De har vært slik i ca 2 uker. Ser ingen tegn til nye skudd.
Postet 01.03.09 kl 13:02
Endret: 01.03.09 kl 22:42
Postet 01.03.09 kl 16:30
Du burde bruke plante næring mde jern
Gå og spør etter det i butikken
Helst inneholde mest mulig forskjellige stoffer som er bra får plantene
Selv har jeg brukt floretten A fra sera og den funger veldig greit ikke så høyt jærn innhold men den har mye nyttige stoffer.
Men for deg som har planter med store blader ville jeg egetlig valg noe annet som innholde mere jærn
Om du har maller får du fore de med agurk
Gå og spør etter det i butikken
Helst inneholde mest mulig forskjellige stoffer som er bra får plantene
Selv har jeg brukt floretten A fra sera og den funger veldig greit ikke så høyt jærn innhold men den har mye nyttige stoffer.
Men for deg som har planter med store blader ville jeg egetlig valg noe annet som innholde mere jærn
Om du har maller får du fore de med agurk
Postet 01.03.09 kl 16:37
Postet 01.03.09 kl 16:47
Postet 01.03.09 kl 18:41
Samlern 2008Du burde bruke plante næring mde jern :) Gå og spør etter det i butikken :) Helst inneholde mest mulig forskjellige stoffer som er bra får plantene :) Selv har jeg brukt floretten A fra sera og den funger veldig greit ikke så høyt jærn innhold men den har mye nyttige stoffer. Men for deg som har planter med store blader ville jeg egetlig valg noe annet som innholde mere jærn :) Om du har maller får du fore de med agurk :)
Jeg har også lagt en "kule" ved siden av hver plante.
Vet at maller liker agurk, men agurken vil liksom ikke synke ...?
Har latt den ligge der i flere dager...
Postet 01.03.09 kl 18:42
Postet 01.03.09 kl 18:44
Postet 01.03.09 kl 21:36
Hvilken plante er dette.
Dette er vel ikke overskrift som passer helt, men det er nok fisk som gnager på dine Sverdplanter i mangel av annet grønt/alger. Ancistrus gjør ofte dette, ikke noe galt med plantene, men bladene blir gnagd på.
Cichlid-Power
Postet 13.03.09 kl 23:53
Dette er Echinodorus bleheri (vanlig sverdplante)
Jeg er enig med de over at det ser ut for at du har sultne algespisere, som har vert og forsynt seg.
Du kan gi kokte erter, som du tar "skallet" av. Som nevnt over, agurk som du stikker noe av metall i slik at det synker, stengelen av brocoli eller blomkål(må også ha lodd for å synke(er en teskje for lett, så bruk en gaffel)
Planten din vil sette nye blader fra rota. Klipp bort de stygge bladene, for de vil ikke bli pene igjen. Stikk 3-4 gjødselkuler noen cm ned i grusen rundt røttene på hver plante, og de vil komme seg og bli store og pene.
Jeg er enig med de over at det ser ut for at du har sultne algespisere, som har vert og forsynt seg.
Du kan gi kokte erter, som du tar "skallet" av. Som nevnt over, agurk som du stikker noe av metall i slik at det synker, stengelen av brocoli eller blomkål(må også ha lodd for å synke(er en teskje for lett, så bruk en gaffel)
Planten din vil sette nye blader fra rota. Klipp bort de stygge bladene, for de vil ikke bli pene igjen. Stikk 3-4 gjødselkuler noen cm ned i grusen rundt røttene på hver plante, og de vil komme seg og bli store og pene.
Postet 10.04.09 kl 13:05
Dette er Echinodorus bleheri (vanlig sverdplante)
Postet 10.04.09 kl 13:31
Postet 10.05.09 kl 21:43