Plante akvariums tilsetninger

Hei .. er det noen her som vet råd,steder om hvor/hvordan man får tak i tørrstoffer som :Magnesium sulfat ,kalium sulfat ,kaliumnitrat ,Jernchelat Fe ,monokaliumfosfat ,gh salt og andre tørrstoffer som kan brukes som tilsetnig .. gjerne hjemmelaget eventuelle kilder.

har letet en del fant ingensteder noen som vet hvorfor ? eventuelle plasser som selger ?

Takker meget for svar ...
Du får kjøpt disse på Aquazoo1 kilden i Bergen, også Akvarieutstyr.com fører disse kjemikaliene.
Jeg pleier å kjøpe mikronæring fra Aquaessentials da denne fås som pulver.
Du kan også handle alt dette fra Peter Haack, han har bla en mikronæring med sterke chelatorer alà Tropica TPN.
Jeg kjøpte hos Haack denne uken som Jan Ove lenker til ovenfor. Lynrask service. Billig også. 133 kroner porto inkludert for tre 250g's pakker. Må da være nok for flere år her

Hadde vært greit om Jan Ove eller noen hadde postet oppskrift(er) på mirkoblandinger da jeg finner alt mulig slags rar informasjon om denne. Jeg bruker helst Tropica så lenge.
Helge
Jeg kjøpte hos Haack denne uken som Jan Ove lenker til ovenfor. Lynrask service. Billig også. 133 kroner porto inkludert for tre 250g's pakker. Må da være nok for flere år her :-) Hadde vært greit om Jan Ove eller noen hadde postet oppskrift(er) på mirkoblandinger da jeg finner alt mulig slags rar informasjon om denne. Jeg bruker helst Tropica så lenge.

Med det bløte vannet vi stort sett har her i landet så vil de fleste mikronæringer duge. Det som hovedsaklig er forskjellig fra merke til merke er chelatoren som brukes til å binde Fe(jern).
Tropica bruker HEEDTA og DTPA som er "sterke" chelator som tåler godt hardt og alkalisk vann uten å felles ut.
Sjekk denne linken for mer informasjon.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap