Har plantene mine lus??

er det noen som kan hjelpe meg, jeg har lus lignende dyr på flyte plantene mine. de er ca 1mm store noen sorte, noen lyse og noen brune. plantene jeg har tror jeg er salvinia minima,jeg har ikke sett de før idag. er det noen som har hatt noe lignende??

håper på svar
er det ingen som har hatt noe lignende???
Har klippet fra Frank Angell sitt innlegg om dette :

"Loppene: Trolig er dette vannlopper, eller vannhoppere. Disse er som planariene ufarlige, og trives i næringsrikt vann. Fisken vil sette dem til livs, om dem er sultne."

Er det noe slikt du har hos deg?
Hei
tja vet ikke, de er små runde klumper med bein på, hehe
de beveger ikke på seg nesten, å de detter ikke av når jeg dytter bladene under vann, noe rart er det for jeg la ikke merke til at de var der igår, men nå er de på ALLE bladene å det er mange.
men de spiser ikke på plantene dine gjør de det?
nei tror ikke det,de bare sitter der. de er så små at det er vanskelig å se hva de gjør. men det er forskjellig farge på de mørke,lyse og brune. snodige greier hehe hvor har de kommet fra, jeg har ikke putte noe nytt i karret den siste tiden.
Tror nok dette er et vanlig fenomen i akvarium med tett topp.
Der er det varmt,og lite trekk.
Dette skal være helt harmløse innbyggere i karet .
Du får nok flere svar på innlegget ditt
ok, jeg får bare la det gå sin gang men takk for raske svar
Ja la det gå sin gang,det vil nok variere fra tid til annen hvor mye som hopper og spretter.
Tjohei! Jeg har slike i et par av mine akvarier, men gidder ikke bry meg noe om det. De er ikke farlige. Om du har fisker som spiser fra overflaten kan disse som nevnt spise dem hvis de når tak i dem. I ene karet mitt har jeg kun corydoras og kardinaltetra, og de liker best å vente på at maten daler ned, så der er de igrunn trygge der de sitter på pistiaen. Når jeg tar vannbytter hopper de livlig rundt på vannoverflaten. De får bare kose seg til jeg får flyttet alt til et større akvarie -da skal jeg ha Marmorert øksefisk tenkte jeg. Tipper det blir ferre av dem da.
Tilfeldig bekjentskap
© Aram A.
Reklame for plussmedlemskap