Malawi og crinum

jeg har ansvaret for et akvarium på jobben på 1556 liter, det er ingen planter i akvariet. mine kollegaer savner planter i karret, jeg og gutta som kommer og tar sjekk en gang hver 14 dag satte inn kjempe vellisneria, men etter en stund var alle borte.

tenkte da at Crinum thaianum burde gå, men er litt usikker på ph`n da den er rimelig høy i et malawi akvarie.

har sett i basen og den burde tåle en høy ph etter hva den sier.
er det noen som harerfaring med denne planten i et slikt akvarium?
er det ingen som kan hjelpe meg?
Crinum funker fint, men det spørs jo om den får stå i fred. Planter og Mbuna er generelt en dårlig kombo. Blir litt som å kaste lammekjøtt til ulvene og si -ikke rør, ikke spis!

Crinum thai er kjent for å være en plante fiskene ikke spiser på, så det er vel bare å prøve seg frem. Det er ihf en nydelig plante. Husk å putte næringstablett under røttene.
Jeg har forskjellige typer Vallisneria hos min Malawi. De rører den ikke. Problemet mitt er kjempevekst på plantene. Luket for ikke lenge siden ut 2 fulle bøtter med Kjempevallisneria og den er allerede begynt å ta seg opp igjen.
Kommer vel an på hva slags lys det er i akvariet også.
jeg har av de fire bakerste sun glo og de fire forran har jeg power glo.

som sakt vallisnerian så ut som den forvitra på en måte så jeg tenkte at crinumen som er tykkere og seiere klarer seg bedre i akvariet.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap