Anticristus og planta mi=(
Hei hei, jeg har et stort problem med at anticrisusen min spiser opp bladene på den ene planta mi SE BILDE.
Jeg har lagt ned i agurk annen vær dag og den elsker den blir spist opp vær gang, altså en bit på 4x4 cm osv.
men det er spesielt om kveldene jeg ser den er på planta og spiser, jeg tar vekk de ødelagte bladene på planta men da forstsettet han til neste har nesten ikke blader igjen nå=(...
ser han aldri på dagtid på plantene men bare på kveldstid når lyset er av osv.
hvis noen har noe ideer ossen man kan holde anticrist unna den planta så bare siifra.
Jeg har lagt ned i agurk annen vær dag og den elsker den blir spist opp vær gang, altså en bit på 4x4 cm osv.
men det er spesielt om kveldene jeg ser den er på planta og spiser, jeg tar vekk de ødelagte bladene på planta men da forstsettet han til neste har nesten ikke blader igjen nå=(...
ser han aldri på dagtid på plantene men bare på kveldstid når lyset er av osv.
hvis noen har noe ideer ossen man kan holde anticrist unna den planta så bare siifra.
Postet 18.10.09 kl 19:02
Postet 18.10.09 kl 19:19
Postet 18.10.09 kl 19:41
Endret: 18.10.09 kl 19:41
Postet 18.10.09 kl 22:44
kjøp deg andre planter. min spiser ikke på plantene, men jeg har bare kortbladetet planter ( Vist man kan kalle d det), de spiser jo ikke på stilken, bare bladet, så jo mindre blad, jo lengre lever planten. Eller du kan bytte ut levende planter med plast/silke planter, gjør regning med at du har en pumpe som sørger for oksygentilførsel uansett
Postet 19.10.09 kl 12:36
Lykkekjøp deg andre planter. min spiser ikke på plantene, men jeg har bare kortbladetet planter ( Vist man kan kalle d det), de spiser jo ikke på stilken, bare bladet, så jo mindre blad, jo lengre lever planten. Eller du kan bytte ut levende planter med plast/silke planter, gjør regning med at du har en pumpe som sørger for oksygentilførsel uansett :-)
Plastplanter er ikke pent og ikke bra. Noen slike gjenstander avgir farlige og kjipe stoffer...
Postet 19.10.09 kl 15:12
Postet 19.10.09 kl 15:16
Mathias Kippenbroeck[QUOTE=Lykke]kjøp deg andre planter. min spiser ikke på plantene, men jeg har bare kortbladetet planter ( Vist man kan kalle d det), de spiser jo ikke på stilken, bare bladet, så jo mindre blad, jo lengre lever planten. Eller du kan bytte ut levende planter med plast/silke planter, gjør regning med at du har en pumpe som sørger for oksygentilførsel uansett :-)
Plastplanter er ikke pent og ikke bra. Noen slike gjenstander avgir farlige og kjipe stoffer...
Takk da.. Forseten det går ikke an og se at det er plastikk engang om du kjøper skikkelige plastikplanter. Jeg har kun plast.... av den grunn at jeg har kjempe eplesnegler som ikke lar plantene være i fred.
Postet 19.10.09 kl 15:32
Postet 19.10.09 kl 15:34
du må finne en dyrebutikk med bra utvalg av plastikk/silkeplanter ja, disse er helt trygge. Viktig å være villig til å legge noen kroner i disse plantene vist du vil at de skal se ekte ut, mange av plantene ser litt merkelige ut i eska, men blir veldig naturlige i vann. Kjøp en først å se om du blir fornøyd da vel.... Velg gjerne en med litt fargespill i bladene, de ser som regel mer ekte ut Eller som sagt tidliger kjøp ekte planter, med små blader.... Forer du fisken din med egnet for? Kan hende at du slipper problemet vist du forer med en tablett om kveld når du slukker lyset
Postet 19.10.09 kl 16:57