Hvor får man kjøpt bra planter?

hvor får man kjøpt de beste plantene? kan man bestille direkte fra tropica? og kan det i så fall gjøres på nett?
Kjøpe de beste plantene
hei,.

du får ikke kjøpe planter direkte fra Tropica, men butikken din kan bestille de plantene du vil ha,men man må da betale kostnaden for det,.
ellers finnes det en rekke butikker online og Mange her på Forum som selger planter, reker, fisk etc,. og man kan gjøre mange gode kjøp
superconstanse
hvor får man kjøpt de beste plantene? kan man bestille direkte fra tropica? og kan det i så fall gjøres på nett?

alle plantene jeg har i mitt akvarium har jeg kjøpt fra Oslo Zoosenter.
De andre jeg ahr kjøpt hos har enten en haaaug med pestsnegler, dyre og ikke minst dårlig kvalitet.

Anbefaler derfor Oslo Zoosenter

Store og meget hardføre planter til meget gunstige priser.
superconstanse
hvor får man kjøpt de beste plantene?

Jeg syns ofte man får mye planter og fine planter for pengene ved å kjøpe planter fra privatpersoner på annonseforumet her på Akvaforum. Om du ikke tar sjansen på å betale på forskudd og vente på posten nå i vinter/høstkulda, kanskje du finner noen annonser fra Oslo-området slik at du kan dra og hente plantene.

superconstanse
kan man bestille direkte fra tropica? og kan det i så fall gjøres på nett?

Nei, det er kun for firmaer.
Men du kan spørre butikker om de kan bestille bestemte planter for deg fra Tropica. Spør om å få se liste, eller sjekk på nett hvilke planter Tropica har.

Når man ser akvarieplanter i butikken, ser plantene ofte totalt annerledes ut enn hva de vil gjøre etter noen mnd under vann. De har andre blader og annen vekstform. Grunnen til det er at plantefirmaene som oftest dyrker plantene på sump, for å unngå algevekst på plantene de skal selge. Plantene vil derfor endre seg under vann, siden vekstform over og under vann er forskjellig. Bladene planten har i butikken vil derfor ofte felles, et etter et, og nye med annen form vokser ut under vann.
Må vi kjøpe planter fra Zoo butikker eller kan vi kjøpe dem fra andre butikker også?
Jeg har sett mange finne og billige planter på Ikea...
De i butikken sa at jeg kan bruke dem i akvariet... Kan jeg det?

Kan man ha alle type planter i akvariet?
Er det noen type planter som vi bør ikke ha i akvarier?
Agent47
Må vi kjøpe planter fra Zoo butikker eller kan vi kjøpe dem fra andre butikker også? Jeg har sett mange finne og billige planter på Ikea... De i butikken sa at jeg kan bruke dem i akvariet... Kan jeg det? Kan man ha alle type planter i akvariet? Er det noen type planter som vi bør ikke ha i akvarier?

Har også sett disse på Ikea, og stort sett er det jo helt ordinære vannplanter, som også selges fra Tropica de har.. Dog mye billigere på Ikea
Jeg prøvde en ikea plante en gang. Den var rosa på undersiden av bladene. Veldig fin! Men jeg fikk den ikke til å trives. Jeg fikk den ikke til å rote seg, uansett hvor langt ned jeg gravde den. =( Trist! Jeg likte planten.
Men jeg vil gjerne prøve igjen med ikeaplanter. Husker ikke hva de kostet men så lite at det var verdt et forsøk Kanskje du får ikeaplantene bedre til enn meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Elin Randahl Vullum
Reklame for plussmedlemskap