Nutrafin natural ssystem
Kjøpte her i sist uke Nutrafin Natural co2 System. Etter 4 dager er det enda ikke tegn til bobler. Så jeg bestemte meg for å prøve på nytt lage ny sats, sette opp alt på nytt, men samme problem ingen bobler etter en dag+.
Noen gode råd ?
Der kommer alltid litt vann i slangen, kan det ødelegge?
Kan jeg klippe av slangen så den ikke står bundla opp?
Er litt motløs etterhvet på hva som kan være galt. Prøvd rette opp slangen, men det hadde ikke noen effekt.
Noen gode råd ?
Der kommer alltid litt vann i slangen, kan det ødelegge?
Kan jeg klippe av slangen så den ikke står bundla opp?
Er litt motløs etterhvet på hva som kan være galt. Prøvd rette opp slangen, men det hadde ikke noen effekt.
Postet 18.03.10 kl 00:39
Har samme opplegg i vår 23 liter. Hadde same problem i begynnelsen. Men då viste det seg at det var feil blanda (glemte den eine posen). Og ja, eg trur at det har noko å sei at det er vatn i slange (i alle fall dersom det er mykje). Prøv å blås den ut.
Ka temperatur står flaska i?? Systemet kan gå treigate dersom den står kaldt. Er også ein fordel og fylle på lunka vatn...
Vi klippa også slangen kortare, dette virka som hjalp på at det ikkje tok så lang tid før boblene begynte å komme fram.
Håpe noko av dette kan vere til hjelp.
Ka temperatur står flaska i?? Systemet kan gå treigate dersom den står kaldt. Er også ein fordel og fylle på lunka vatn...
Vi klippa også slangen kortare, dette virka som hjalp på at det ikkje tok så lang tid før boblene begynte å komme fram.
Håpe noko av dette kan vere til hjelp.
Postet 18.03.10 kl 00:48
Er snakk om kanskje noen dråper her og der, ikke mye vann, men jeg kutta slangen litt også, ser ikkt ut til å gi noen endring.
Fylte opp med lunkent vannt, hadde satsen oppi iht. bruksanvisningen.
får bare vente et par dager til og se før jeg tar turen dit jeg kjøpte det.
Flasken står forsåvift i vanlig romtempratur, kanskje litt høyere til tider for varmovnen har litt dårlig termostat , men går ikke over 21-23 grader vil jeg tro
Fylte opp med lunkent vannt, hadde satsen oppi iht. bruksanvisningen.
får bare vente et par dager til og se før jeg tar turen dit jeg kjøpte det.
Flasken står forsåvift i vanlig romtempratur, kanskje litt høyere til tider for varmovnen har litt dårlig termostat , men går ikke over 21-23 grader vil jeg tro
Postet 18.03.10 kl 01:17
Endret: 18.03.10 kl 01:19
Postet 21.03.10 kl 00:45
Postet 21.03.10 kl 11:44
Jan Kenneth Erlandjo, nå kommer det omsider bobler, men tar ca 2 minutter mellom hver. Hva er vanlig ?
Nei, det tror jeg ikke. Jeg hadde CO² anlegg med gassflaske, og da fikk jeg beskjed om at 2-3 bobler pr sekund var passe...
Går det to minutter mellom hver boble er det sannelig ikke mye CO² som kommer ut av de greiene der, så da er det vel ikke så rart plantene ikke bobler av fryd
Prøv å sette den sats-greia på armaturet til akvariet. Godt og varmt, pleier å få fart i gassen har jeg lest.
Postet 21.03.10 kl 12:22
Postet 21.03.10 kl 14:29
Postet 21.03.10 kl 17:41
Postet 23.03.10 kl 04:32