For mye planter?
Inaktiv bruker
går det an å ha for mye planter? jeg har 14 forskjellige typer planter i 200literen min
Postet 31.03.10 kl 07:57
Postet 31.03.10 kl 08:33
Postet 31.03.10 kl 08:43
Postet 31.03.10 kl 11:51
Postet 01.04.10 kl 06:35
Postet 05.04.10 kl 15:17
Det ser ikke overplantet ut i profilen din, i alle fall! Noen av plantene vokser kjempefort, og det er supert, synes jeg. Blir noen av dem for store er det jo bare å knipe i vei og dytte ned et annet sted, det har de bare godt av. Mange planter er bra for vannkvaliteten, de ordner med overskuddsnæring, sørger for sirkulasjon i substratet, holder alger i sjakk og bidrar i det store hele til stabilitet. Mener nå jeg, som elsker planter og har minst like mange i 160 liter. Fordelen med å plante mange forskjellige til å begynne med er at man finner ut hva som trives sammen i akkurat det akvariet, og så kan man akvascape etterpå. Heller friske fine lettvint-planter en pistrete sjeldenheter! Bare husk å gjødsle :o)
Postet 05.04.10 kl 18:31
Linda & OveDet ser ikke overplantet ut i profilen din, i alle fall! Noen av plantene vokser kjempefort, og det er supert, synes jeg. Blir noen av dem for store er det jo bare å knipe i vei og dytte ned et annet sted, det har de bare godt av. Mange planter er bra for vannkvaliteten, de ordner med overskuddsnæring, sørger for sirkulasjon i substratet, holder alger i sjakk og bidrar i det store hele til stabilitet. Mener nå jeg, som elsker planter og har minst like mange i 160 liter. Fordelen med å plante mange forskjellige til å begynne med er at man finner ut hva som trives sammen i akkurat det akvariet, og så kan man akvascape etterpå. Heller friske fine lettvint-planter en pistrete sjeldenheter! Bare husk å gjødsle :o)
Gidder du å nevne navn på noen planter som du mener at er bra for vannkvaliteten, ordner med overskuddnæring osv...
Vurder å kjøpe nye planter men tenger anbefalinger for 110liter akvariet...
Postet 18.05.10 kl 19:23
Endret: 18.05.10 kl 19:24
Agent47[QUOTE=Linda & Ove]Det ser ikke overplantet ut i profilen din, i alle fall! Noen av plantene vokser kjempefort, og det er supert, synes jeg. Blir noen av dem for store er det jo bare å knipe i vei og dytte ned et annet sted, det har de bare godt av. Mange planter er bra for vannkvaliteten, de ordner med overskuddsnæring, sørger for sirkulasjon i substratet, holder alger i sjakk og bidrar i det store hele til stabilitet. Mener nå jeg, som elsker planter og har minst like mange i 160 liter. Fordelen med å plante mange forskjellige til å begynne med er at man finner ut hva som trives sammen i akkurat det akvariet, og så kan man akvascape etterpå. Heller friske fine lettvint-planter en pistrete sjeldenheter! Bare husk å gjødsle :o)
Gidder du å nevne navn på noen planter som du mener at er bra for vannkvaliteten, ordner med overskuddnæring osv...
Vurder å kjøpe nye planter men tenger anbefalinger for 110liter akvariet...
Ser her du, her er info til enkle hurtigvoksende akvarieplanter:
http://akvaforum.no/text.cfm?id=2029
Postet 18.05.10 kl 19:25
Jeg hadde en Hurtigvoksende plante som heter Hornblad men er blitt lei av den, den vokser veldig fort og tar mye plas...
Ønsker å kjøpe planter som ser friske og fine ut...
Ønsker å kjøpe planter som ser friske og fine ut...
Postet 18.05.10 kl 19:33
Endret: 18.05.10 kl 19:34
Inaktiv bruker
Pistia tar vel overskuddsnæring godt !?
Postet 20.05.10 kl 14:15
Postet 21.05.10 kl 13:56