Hvor lenge overlever planter "i posten"?

Har handlet planter på nettet, og han som sendte dem har helt sikkert glemt at posten ikke har åpent i påsken

Plantene ble sendt avgårde tirsdag kveld, altså de kom ikke med på sendingslasset tirsdagen. På onsdag var de kommet til hovedkontoret i bergen, nå ser jeg at de er sendt videre til lokalkontoret, men har fremdeles ikke kommet til postkontoret.. Jeg får altså ikke hentet dem før mandag....


Er det noen sjans for at plantene overlever i det hele tatt?? Det er javabregner og Vallisneria spiralis "Tiger".
he
Jeg får altså ikke hentet dem før mandag....

Tirsdag Mandag er andre påskedag.

he
Er det noen sjans for at plantene overlever i det hele tatt?? Det er javabregner og Vallisneria spiralis "Tiger".

Det er to veldig hardføre planter, og er de pakket godt så klarer de nok en uke i plastpose. Det tror jeg
Huff, enda en dag altså...

Det som irriterer mest er at han lot hver å sende dem forrige torsdag (25), slik at de ikke skulle bli liggende over helgen..hehe... Nå ble de jo ikke bare liggende over en helg, men halve uken før helgen også.

Regner med de er pakket bra, det er en seriøs nettbutikk med godt rykte utifra hva jeg har lest her inne. Håper de holder seg da

Takk for svar
Kjempe servise av aquamanias! Sendte dem en mail, og fikk svar tilbake med det samme. Jeg skal bare ta bilder av plantene når jeg får dem, og er de i for dårlig stand fikser han det

Så da ordner det seg uansett! Håper selvsagt de er i ok stand når jeg får dem da, men greit å ha en backup løsning.
Det er nok ikke noe problem. Det er flere som bestiller planter på ebay fra f.eks malaysia. Dette tar ofte 2-4 uker uten at dette har vært noe problem. Selv har jeg et par anubias og noe javamose på vei derfra
Javabregnene var helt OK.

Vallisneriaene var litt gule enkelte steder, men det vil nok komme seg. Hva tror dere? Var også noe dødt på dem, men det utgjorde vel litt under en plante tilsammen, altså ikke mye.

Aquamanias valgte å sende meg 3 nye Vallisneria
De så helt fine ut synes jeg, vallisneria vokser som ugress uansett, så no problemo
Ja, tipper de blir fine.. Var ganske mye mer gule i virkeligheten da, men roten så helt fin ut, så det går nok fint. Har aldri hatt denne planten før, så har ikke noe erfaring med den, men trodde ikke at de skulle være gule. Men de blir kanskje raskt gule på bladene? At den vokser som ugress høres bra ut!


Ble veldig overrasket over at han valgte å sende meg 3 nye, men sikkert pga det jeg måtte kaste da. Alltid bra med skikkelig god servise!!
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap