Hvilken plante til bettan min?

Inaktiv bruker
Hei, jeg har en betta som fortsatt bor i 10L bolla, kan nesten ikke vente til jeg ska kjøpe nytt større akvarium til Redbull (bettan) Men jeg er ikke så sikker på dette ved planter, fordi jeg aner ikke hvordan plante en kampfisk ska ha. Den har en plante som det ser ut som den trives med.. men jeg ska kjøpe fler så den kan trives mere. Hvilken planter?

åsså her om dagen da så jeg noe skumlignende ting på toppen av bollen å lurer på hva dette er, det var sånn hvitt skum. Hva er det?

så lurte jeg på om man kan gjøre akvariumplantevekst hjemme? Finnes det et slaks sett for nybegynnere, viss det overhode finnes?

Planter er helt opp til deg å bestemme, det er smak og behag. fiskene bryr seg mindre om hva planten heter eller hvordan den ser ut Faktisk er det mange fisk som lever på steder med lite eller ingen planter i vannet, slik at ofte er det mer snakk om at vi mennesker vil ha noe pent å se på, enn at fiskene må ha

Når det er sagt, en kampfisk vil bli glad for flyteplanter. Da har han noe å foranke skumredet sitt i. Skumrede er det hvite skummet du så i bollen. Hannkampfisken bygger et rede av skum, hvor han putter eggene fra hunnen. Eggene ligger inni skumredet til de klekker, deretter oppholder yngelen seg en stund i redet til de begynner å svømme rundt.

Noe sett for nybegynnere når det gjelder plantevekst vet jeg ikke om. Planter kan dyrkes på vanlig måte, altså i et vanlig akvarium med vann og lys. Det eneste er at det pleier å være mye lys i planteakvarier, og tilsetninger som gjødsel og CO2 for å maksimere planteveksten.
Inaktiv bruker
ElinH
Planter er helt opp til deg å bestemme, det er smak og behag. fiskene bryr seg mindre om hva planten heter eller hvordan den ser ut :-) Faktisk er det mange fisk som lever på steder med lite eller ingen planter i vannet, slik at ofte er det mer snakk om at vi mennesker vil ha noe pent å se på, enn at fiskene må ha :) Når det er sagt, en kampfisk vil bli glad for flyteplanter. Da har han noe å foranke skumredet sitt i. Skumrede er det hvite skummet du så i bollen. Hannkampfisken bygger et rede av skum, hvor han putter eggene fra hunnen. Eggene ligger inni skumredet til de klekker, deretter oppholder yngelen seg en stund i redet til de begynner å svømme rundt. Noe sett for nybegynnere når det gjelder plantevekst vet jeg ikke om. Planter kan dyrkes på vanlig måte, altså i et vanlig akvarium med vann og lys. Det eneste er at det pleier å være mye lys i planteakvarier, og tilsetninger som gjødsel og CO2 for å maksimere planteveksten.

Okei D:
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap