Planter fra plantasjen

Så de hadde en lapp der det sto "akvarieplanter" på ei vogn.. Gikk bort å titta, men kjøpte ikke. Så ut som en flyteplante med store kuler på..

Noen som har vært borti disse plantene? Er de noe tess.. syntes de var dyre, så gadd ikke å kjøpe
Kan det ha vært Eichhornia crassipes kanskje? Tror den brukes i dam mest. Kan ikke huske å ha sett den i akvarie noen gang.
Der var den ja.. syntes den var så stor og klumpete at den ville blitt urstygg i akvariet. Prøvde å lese meg fram til navnet, men det var jo totalt greskt.
Jeg hadde en slik i et akvarium en gang, synes ikke den var så ille jeg da:P Min ble kjøpt i dyrebutikk, og var dyr der også, så det er vel arten som er dyr og ikke nødvendigvis akvarieplantene hos plantasjen i seg selv. Desverre levde den ikke særlig lenge i mitt akvarium, den tålte ikke kondens tror jeg. Den hadde nok passet bedre i åpent akvarium eller dam, men kampfisken elsket å skjule seg i de lange røttene=)
Jeg har selv aldri hørt om at denne er blitt brukt i akvarie, den er vel mest beregnet på hagedam.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap