Forslag til "gress" som er enkelt i hold

Som tittelen sier søker jeg ett gress som er relativt enkelt å holde. Har et Juwel 180 m/T5- 2x45w m/reflektorer som gir tålelig bra lys. Har også bunnsubstrat fra Tropica under sand suplert med JBL "kugeln" ved behov. Ser etter et gress i forgrunn som er enkelt å holde (ikke mose, cuba osv)- men noe som ser ut som gress type. Har litt variert erfaring med forgrunn cuba osv uten hell, sikkert pga Juwel er så dypt. Har søkt litt men vil gjerne ha erfaringer fra dere
Her kommer noen forslag til deg. Skjønner at cuba er litt vanskelig, men da burde du prøve glossostigma, den er super enkel, jeg fikk den til med kun 2 T5 lys og flytende gjødsel.

Ellers er noen alternativer disse.

Lilaeopsis mauritiana

Utricularia graminifolia

Lilaeopsis brasiliensis

blyxa japonica

Blyxa bruker jeg nå, og den kan også klippes. Noe jeg gjorde i går.
[External Image]



Ellers kan du søke på planteakvarier å se hva slags planter andre har som forgrunn. Blir ofte inspirert av det.
Takk for svar, vurderer glosso og den første du linker til "Mauritania". Den skal visst være godt enklere enn brasiliensis
Glossostigma er en super forgrunnsplante, enkel og grei å få til, vokser tett og fint, kan klippes. Jeg hadde denne tidligere. Det er bittelitt jobb til å begynne med, den skal jo plasseres i små dotter med litt mellomrom, og når den vokser vil den vokse en del oppover og da må den puttes litt ned igjen og etterhvert bare sprer den seg.

Savner egentlig denne planten, men jeg plantet om den del og kjøpte blyxa japonica og jeg visste ikke da at den ville spre seg så mye, så nå er nesten hele forgrunnen min dekket av denne. Hvis den ikke hadde blitt dekket, hadde jeg kjøpt glosso på nytt. Prøvde nemlig med cuba, men selv med co2 fikk jeg den ikke så godt til.

[External Image]
[External Image]
Jeg har brasiliensis, og den ser ut til å klare seg bedre enn cuba sålangt.. Syns egentlig den virker ganske lett, nesten ikke noe annet som vokser i det karet!
Tilfeldig bekjentskap
© Otaku
Reklame for plussmedlemskap