Pmdd jernchelat... går det an og få tak i?
Postet 28.10.11 kl 05:19
Postet 28.10.11 kl 09:28
Postet 28.10.11 kl 09:33
Hei,
Tviler på at du får jernchelat på apoteket. De hverken hadde eller kunne skaffe det da jeg spurte, - før jeg ordnet det på annen måte.
Ingredienser til PMDD får du bl a her: http://www.haack.se/pmdd/. Der har jeg handlet flere ganger, billig og greit. Haack leverer flasker med blanding av chelatert jern og sporstoffer. Eller du kan finne jernchelat i pulverform på Ebay. En del chelat og 9 deler vann gir samme konsentrasjon som jern på flaske i dyrebutikkene. Til en brøkdel av prisen.
Stephan
Tviler på at du får jernchelat på apoteket. De hverken hadde eller kunne skaffe det da jeg spurte, - før jeg ordnet det på annen måte.
Ingredienser til PMDD får du bl a her: http://www.haack.se/pmdd/. Der har jeg handlet flere ganger, billig og greit. Haack leverer flasker med blanding av chelatert jern og sporstoffer. Eller du kan finne jernchelat i pulverform på Ebay. En del chelat og 9 deler vann gir samme konsentrasjon som jern på flaske i dyrebutikkene. Til en brøkdel av prisen.
Stephan
Postet 28.10.11 kl 11:17
Det vil da være merkelig om apotekene ikke kan ta inn det? Det er jo et temmelig vanlig stoff. Spurte du etter jernchelat, eller jern-EDTA? Siste er muligens mer velkjent for dem, selv om man skulle forvente at de kan populærnavnet også:-/
Eller så vet jeg yara har flere ulike jern-chelater med andre aminosyrer enn EDTA, men jeg tror de bare selger i stor skala til plantegjødsel.
Eller så vet jeg yara har flere ulike jern-chelater med andre aminosyrer enn EDTA, men jeg tror de bare selger i stor skala til plantegjødsel.
Postet 28.10.11 kl 12:46
siandeDet vil da være merkelig om apotekene ikke kan ta inn det? Det er jo et temmelig vanlig stoff. Spurte du etter jernchelat, eller jern-EDTA? Siste er muligens mer velkjent for dem, selv om man skulle forvente at de kan populærnavnet også:-/ .
Jeg spurte etter jern-EDTA, ferro-EDTA, jernchelat. Sjefen på apoteket (Asker) visste hva det var, ja, men de hadde det ikke, og etter noen dager opplyste han at han ikke greide å skaffe det.
Stephan
Postet 28.10.11 kl 13:47
Postet 28.10.11 kl 14:08
Postet 28.10.11 kl 15:17
Postet 28.10.11 kl 15:53
Postet 28.10.11 kl 18:29
Postet 28.10.11 kl 19:42
Postet 28.10.11 kl 21:14
Postet 30.10.11 kl 03:37