Flyteplante som tåler litt.

Hei!

Jeg trenger flyteplanter til 20-literen. Jeg har tidligere hatt både Pistia og Hornblad.
Hornblad var ikke suksess på grunn av vannstrålen fra filteret stripper hornbladene til det bare er stilken igjen.

Jeg ønsker en flyteplante, gjerne en mose som kan brukes som flyteplante.

Noen forslag ? Vil gulrotgress fungere?
Vurdert andemat? Vet dessverre ikke hvor mye den tåler, men mange som sier den vokser mer enn nok osv... Høres ut som en lett plante.
Jeg vil gjerne ha noe kampfisken kan hvile på, eller svømme imellom. Det glemte jeg å si
Hydrocotyle kanskje? Ellers vil nok gullerotgress fungere.
Se her ja. Akvariekjellern beskriver også Cardamine lyrata som en plante som kan flyte. Noe også plantedatabasen her gjør.

Kom gjerne med flere forslag
Men cardamine tåler ganske lite...
Jeg liker
eichhornia crassipes til slikt. Men den er vrien dersom du har deksel. Da blir det for tett for den og den vil råtne. Men jeg må luke ukentlig i 150-literen for å holde bestanden nede.
Har toppløs tank med 7100K rød pære (13W)
Siden det er kampfisk-kar tilsetter jeg også gjødning med nitrat.

Limnobium laevigatum. Hadde mase av den før og den tålte alt og formerte seg noe utrolig raskt! Jeg har vært på jakt etter den planten igjen, men ikke funnet noen som selger... Dessverre ga jeg bort alle jeg hadde da jeg solgte og la ned de akvariene jeg hadde da.
Thesaura
Vurdert andemat? Vet dessverre ikke hvor mye den tåler, men mange som sier den vokser mer enn nok osv... Høres ut som en lett plante.

fungerer, men aldri igjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jeg har Cardamine lyrata i mitt 25liter sammen med en kampfisk.
den vokser som bare pokker og tåler en god del juling tydeligvis
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap